Je bent hier:   Aan de slag met Krachten/Talenten in de eerste graad B-stroom

Aan de slag met Krachten/Talenten in de eerste graad B-stroom

Talentontwikkeling is een nieuwe wind die waait in ons onderwijslandschap.

De eigen krachten leren kennen en benoemen draagt bij tot een positiever zelfbeeld. Door kennis over de eigen krachten te verzamelen, leren de leerlingen ook de krachten van anderen kennen en waarderen. Dit leidt tot een positiever klasklimaat en meer welbevinden. Het welbevinden kan je gebruiken als hefboom naar het onderwijsleerproces.

Je wordt door drie leerkrachten meegenomen in de 'good practices' van het werken met de lesmap KR8/O/NAUTEN (voor de eerste graad B-stroom). Je gaat aan het werk met je eigen talenten/krachten en die van anderen aan de hand van zeer uiteenlopende werkvormen.

Na deze nascholing kan je aan de slag met de verschillende werkvormen om jouw leerlingen hun eigen talenten/krachten te leren kennen en benoemen.

Directies, leerlingbegeleiders en leerkrachten 1ste graad B-stroom.

Michael Belmans (Stedelijk Lyceum Meir), Anke Verdonck (Stedelijk Lyceum Waterbaan) en Roel Ramsdock (Stedelijk Lyceum Lamoriniére).

Cursuscode: 19/OND/080A

Beperkt aantal deelnemers. Syllabus en drank inbegrepen.

Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be

woensdag 16 oktober 2019 09:30u 12:30u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 202 (tweede verdieping)