AmAI: hoe pak je innovatieve technologieën in het algemeen en AI in het bijzonder aan op schoolniveau?
De supersnelle evolutie binnen het domein van AI en andere innovatieve technologieën dagen scholen en schoolleiders uit om hier op doordachte en gepaste wijze mee om te gaan. Tijdens deze cursusdag krijg je een toelichting bij de manier waarop AI ingrijpt op het integrale schoolbeleid en waarom het noodzakelijk is om een sterk en gedragen schoolbeleid op AI uit te werken en te implementeren in de bestaande beleidskaders op de school. Naast een raamwerk met verschillende componenten krijg je input rond de nood van een goed samengestelde ‘sponsor coalition’.
Programma
- Inzichten en Discussie: een verkenning van generatieve AI en de potentiële toepassingen binnen het onderwijs
- Beleidsvorming: richtlijnen en praktische tools om een schoolbreed beleidskader te ontwikkelen. Wat zijn onder andere de voorwaarden voor inzet en de doelstellingen die daarmee gepaard gaan?
- Sensibilisering en Educatie: het belang van bewustwording en educatie omtrent gAI, en voor wie deze informatie relevant is binnen de scholengemeenschap
- Stakeholder Betrokkenheid: tips en strategieën om de belangen en vragen van personeel, leerlingen en andere betrokkenen effectief te adresseren en integreren in je beleid
Doelstellingen
Na het volgen van de sessie:
- heb je meer inzicht in de mogelijkheden van gAI;
- heb je zicht op de verschillende onderdelen van een beleidskader en -plan;
- bed je het beleid m.b.t. AI in het integrale ICT-beleidsplan in;
- verhoog je de betrokkenheid en gedragenheid van het beleidsplan;
- ken je strategieën om verschillende stakeholders bij de beleidsvorming te betrekken.
Doelgroep
Beleidsmakers, ICT-coördinatoren, pedagogisch begeleiders, schoolbestuur, middenkader uit alle onderwijsniveaus
Begeleiding
Roeland Van Kerckhove begeleidt organisaties doorheen transformatieve projecten in diverse sectoren. Met een achtergrond in economie, een master in onderwijswetenschappen, oplossingsgericht coachen en als Prosci-gecertificeerd veranderingsdeskundige, richt hij zich op het bevorderen van positieve culturele verschuivingen binnen organisaties. Zijn expertise ligt in het optimaliseren van menselijk kapitaal, het afstemmen van talent op organisatiedoelen en het stimuleren van continue verbetering.
Praktisch
Cursuscode:
24/DR/292ACursusmateriaal en lunch inbegrepen
Jouw bijdrage: 132 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
maandag 25 november 2024 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.042 (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.