Je bent hier:   BookWidgets gebruiken in buso - Tips, tricks en voorbeelden - AFGELAST

BookWidgets gebruiken in buso - Tips, tricks en voorbeelden - AFGELAST

In deze nascholing leer je hoe je BookWidgets kan inzetten in het bijzonder secundair onderwijs. BookWidgets biedt bijzonder veel mogelijkheden om deze groep leerlingen zoveel mogelijk te betrekken in de lessen, rekening houdend met hun specifieke leernoden.

We maken je eerst warm met inspirerende voorbeelden. Je krijgt toegang tot een BookWidgets-groep waar al de voorbeelden in verzameld zijn. Zo kun je ze dupliceren en er zelf mee aan de slag gaan.

Dan kijken we naar verschillende good practices die zich in de voorbeelden bevinden. Je leert hoe je dit zelf aanpakt in BookWidgets. Je krijgt handige tips en tricks waardoor je jouw les op het niveau van jouw leerling kan aanbieden. We kijken naar de meerwaarde van Live Widgets en hoe dit werkt. Zo kan je jouw leerling goed opvolgen en bijsturen waar nodig. Je neemt zelf deel aan een Live Widgets-oefening zodat je het zelf kan ondervinden.

Om af te sluiten maak je zelf een opdracht met BookWidgets, waarin verschillende zaken die je net hebt geleerd aan bod moeten komen. Zo kun je zelfstandig alle opties terugvinden.

Na het volgen van deze nascholing...

• kan je voorbeeld-widgets terugvinden, aanpassen en gebruiken;
  • gebruik je alle opties in BookWidgets die van toepassing zijn voor jouw les;
  • maak je zelf een BookWidgets-opdracht aan, aangepast aan de noden van jouw leerlingen;
  • beheers je Live Widgets en weet je hoe je deze kan gebruiken voor de ondersteuning van jouw leerlingen.

Deze nascholing is voor leerkrachten werkend in het buitengewoon secundair onderwijs.

Vóór deze nascholing weet je al hoe je in BookWidgets een widget/opdracht maakt, deelt met leerlingen en hoe je deze kan verbeteren. Dit leren we je niet aan. Idealiter heb je dus ook al een werkend BookWidgets-account. Indien dit niet zo is, gelieve een mailtje te sturen naar ivo.legon@edu.fourcast.be, één week voor aanvang van de nascholing.

Ivo Legon is coach bij Fourcast For Education. Na functies in sales en marketing, startte zijn actieve ICT-carrière in 1997 met internationale projecten rond CRM, HRM en Business Intelligence met een grote verscheidenheid aan tools en platformen. Na het behalen van een lerarendiploma startte hij in 2007 als onderwijsprofessional en gaf hij informatica, Frans eerste graad, ICT-seminaries en leidde jongeren op tot volleerde PC-technici in een deeltijdse beroepsopleiding.
Bij het trainen van onderwijsprofessionals probeert hij steeds zijn passie voor ict, tools, onderwijs en de combinatie ervan met volle overtuiging over te brengen, maar steeds met de nadruk op de (her)bruikbaarheid binnen het eigen klasgebeuren.

Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.

Eigen laptop en lader en jouw werkend BookWidgets-account.

Verwachte voorbereiding door deelnemer

Kijk na of je een werkend BookWidgets-account hebt. Mail anders ten laatste 1 week voor aanvang van de nascholing naar ivo.legon@edu.fourcast.be.