De effectieve leerkracht. Een wetenschappelijk onderbouwd, inspirerend en haalbaar verhaal - AFGELAST
"Ik wil gewoon goed lesgeven!"
Lesgeven is een ambacht en leerkrachten hebben - gelukkig maar- veel vrijheid om dat op een eigen manier in te vullen. Toch hebben alle leerkrachten eenzelfde doel: ze willen dat hun leerlingen zoveel mogelijk bijleren.
- Wat zegt de ‘wetenschap van het leren’ hierover?
- Welke inzichten reikt het cognitieve wetenschappelijke onderzoek aan over ‘effectief lesgeven’?
- Welke strategieën werken en zijn makkelijk inzetbaar?
In deze vorming gaan we in op de recentste inzichten rond leren en instructie.
Effectief lesgeven: een inspirerend, waarderend en haalbaar verhaal.
Programma
De strategieën aangereikt door de cognitieve wetenschap om nog beter les te geven, staan centraal. Ik breng ze interactief aan, geïllustreerd met veel voorbeelden en doorleessuggesties.
Actie, reflectie en informatie!
Doelstellingen
In deze vorming leer je:
- hoe het geheugen werkt;
- de betekenis en het belang van kennis;
- welke strategieën leren bevorderen;
- hoe je die strategieën inzet in de klas.
Doelgroep
Leerkrachten secundair onderwijs en volwassenenonderwijs.
Begeleiding
Jan Gilté, gewezen leerkracht, leerlingbegeleider, pedagogisch coördinator en afdelingshoofd. Nu nog actief als nascholer, coach en bemiddelaar.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.