Dynamisch ludiek leren
Spelletjes in de taalles, loont dat? Zeker wel! Met taal- en communicatiespelletjes krijgen woordenschat, grammatica, spreken en luisteren een fameuze boost. Een nascholing volledig in het teken van spelend leren én van lerend spelen!
Programma
Spelenderwijs - dat spreekt voor zich - maken de deelnemers kennis met een schat aan taal- en communicatiespelletjes voor in de klas.
We stellen variaties op een aantal spelklassiekers voor, geven voorbeelden van hoe je grammatica- en woordenschatoefeningen aantrekkelijker kan maken door ze in spelvorm te presenteren en proberen een reeks communicatiespelletjes en ludieke spreekoefeningen uit.
De oefeningen komen niet noodzakelijk uit de graad/studierichting waarin de deelnemers les geven, maar kunnen daar wel naar overgezet worden.
Doelstellingen
De deelnemers krijgen:
- een uitgebreid arsenaal aan didactische werkvormen;
- inzicht in de voordelen van spelend leren voor het inslijpen van leerstof.
Doelgroep
Leerkrachten vreemde talen, leerkrachten Nederlands (vooral 1ste en 2de graad), NT2-leerkrachten