Evalueren in de lessen Engels: product- en procesgerichte evaluatiemogelijkheden
Evalueren blijft een van de moeilijke elementen in het leerproces. Het is de bedoeling dat die evaluatie soms product- en soms procesgericht is, maar hoe doe je dat allemaal?
Programma
Deel 1:
- Wat zegt het leerplan Engels over ‘evaluatie’?
- De verschillende stappen van het evaluatieproces.
- Hoe kan je checklists met assessment criteria gebruiken voor speaking en writing?
- Wat doe je met woordenschat, grammatica, vormvereisten…?
- Hoe evalueer je listening en reading?
- Hoe kan je leerlingen inschakelen bij het evaluatieproces?
- Hoe kan je ook het leerproces zelf evalueren?
Deel 2:
- Hoe kan je je eigen toetsen evalueren en aanpassen?
- Hoe werken andere deelnemers met evaluatie-instrumenten?
De deelnemers verlaten de sessie met concreet bruikbare werkdocumenten.
Doelstellingen
De deelnemers kunnen
- de verschillende stappen van het evaluatieproces formuleren;
- een aantal evaluatiedocumenten gebruiken;
- evaluatiedocumenten aanpassen aan de eigen situatie;
- reflecteren over de eigen toetsen aan de hand van '10 steps to success'.
Doelgroep
Leraren Engels alle graden aso, tso, kso.
Leraren in opleiding.
Begeleiding
Anne De Paepe, lerares Engels
Praktisch
Cursuscode:
17/ENG/009ADrank en syllabus inbegrepen.
1 warme maaltijd in het studentenrestaurant: €10,10 (aanduiden bij inschrijving aub)
Eigen lunchpakket mogelijk.
Beperkt aantal deelnemers!
Jouw bijdrage: 105 EUR.
Inlichtingen bij: Miet Oost, 03 265 29 79, miet.oost@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
De deelnemers brengen één toets uit de eigen onderwijspraktijk mee.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 29 september 2017 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.