Evalueren in de lessen Engels: product- en procesgerichte evaluatiemogelijkheden (herhaling 1)
Evalueren blijft een van de moeilijke elementen in het leerproces. Het is de bedoeling dat die evaluatie soms product- en soms procesgericht is, maar hoe doe je dat allemaal?
Programma
Deel 1:
- Wat zegt het leerplan Engels over ‘evaluatie’?
- De verschillende stappen van het evaluatieproces.
- Hoe kan je checklists met assessment criteria gebruiken voor speaking en writing?
- Wat doe je met woordenschat, grammatica, vormvereisten…?
- Hoe evalueer je listening en reading?
- Hoe kan je leerlingen inschakelen bij het evaluatieproces?
- Hoe kan je ook het leerproces zelf evalueren?
Deel 2:
- Hoe kan je je eigen toetsen evalueren en aanpassen?
- Hoe werken andere deelnemers met evaluatie-instrumenten?
De deelnemers verlaten de sessie met concreet bruikbare werkdocumenten.
Doelstellingen
De deelnemers kunnen:
- de verschillende stappen van het evaluatieproces formuleren;
- een aantal evaluatiedocumenten gebruiken;
- evaluatiedocumenten aanpassen aan de eigen situatie;
- reflecteren over de eigen toetsen aan de hand van '10 steps to success'.
Doelgroep
Leraren Engels alle graden aso, tso, kso.
Leraren in opleiding.
Begeleiding
Anne De Paepe, lerares Engels.
Praktisch
Cursuscode:
19/ENG/009BBroodjesmaaltijd drank en syllabus inbegrepen.
Beperkt aantal deelnemers!
Jouw bijdrage: 121 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Breng één spreek- en schrijftoets, eventueel leestoets, uit de eigen evaluatiepraktijk mee. Het hoeven geen perfecte toetsen te zijn; ze zijn bedoeld als werkmateriaal.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 14 februari 2020 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 103 (eerste verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.