Evalueren in de lessen moderne vreemde talen: product- en procesgerichte evaluatiemogelijkheden
Programma
Deel 1:
- Wat zegt het leerplan over ‘evaluatie’?
- Wat zijn verschillende stappen van het evaluatieproces?
- Hoe kan je checklists met beoordelingscriteria gebruiken voor spreken en schrijven?
- Wat doe je met woordenschat, grammatica, vormvereisten…?
- Hoe evalueer je luisteren en lezen?
- Hoe kan je leerlingen inschakelen bij het evaluatieproces?
- Hoe kan je ook het leerproces zelf evalueren?
Deel 2:
- Hoe kan je je eigen toetsen evalueren en aanpassen?
- Hoe werken andere deelnemers met evaluatie-instrumenten?
De deelnemers verlaten de sessie met bruikbare werkdocumenten
Doelstellingen
De deelnemers kunnen - de verschillende stappen van het evaluatieproces formuleren; - een aantal evaluatiedocumenten zelf gebruiken; - evaluatiedocumenten aanpassen aan de eigen situatie; - reflecteren over de eigen toetsen aan de hand van de '10 steps to success'. |
Doelgroep
Leraren moderne vreemde talen
Leraren in opleiding
Begeleiding
Anne De Paepe, lerares
Praktisch
Cursuscode:
17/TAL/014ADrank en syllabus inbegrepen.
1 warme maaltijd in het studentenrestaurant: € 10,10 (aanduiden bij inschrijving aub)
Eigen lunchpakket is mogelijk.
Beperkt aantal deelnemers!
Jouw bijdrage: 105 EUR.
Inlichtingen bij: Saskia Stuyven, 03 265 46 86, saskia.stuyven@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Breng één toets uit de eigen evaluatiepraktijk mee.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 10 november 2017 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.