Flexibele leertrajecten voor ex-onthaalleerlingen (herhaling 1)
Hoe kan je als taalleraar flexibel inspelen op de noden van ex-OKAN-leerlingen? Welke differentiatiemogelijkheden kan je aanwenden?
Programma
Anderstalige nieuwkomers in het secundair onderwijs stromen in Vlaanderen zo snel mogelijk door naar het regulier onderwijs. In niet-taalvakken kunnen leraren inzetten op taalgericht vakonderwijs om deze ex-onthaalleerlingen alle kansen te geven op slagen.
Welke aanpak kan je aanwenden in de taalvakken? In deze vorming leer je hier meer over door in te zoomen op de mogelijkheden die het wetgevend kader je biedt en op voorbeelden uit de werking van het Sint-Guido Instituut uit Anderlecht.
Doelstellingen
Je leert een aantal externe en interne differentiatiemogelijkheden kennen zodat je in je eigen school met je directie een gepaste keuze kan maken of gemaakte keuzes kan herbekijken.
Doelgroep
Leerkrachten s.o. vooral taalvakken.
Begeleiding
Hanne Bongaerts is vervolgschoolcoach en talenbeleidscoördinator bij het Sint-Guido Instituut in Anderlecht. Daarnaast is ze taalcoach bij het Departement Management en Communicatie aan de Artesis Plantijn Hogeschool. Ze gaf vijf jaar Nederlands als vreemde taal in Spanje.
Praktisch
Cursuscode:
19/OND/081BBeperkt aantal deelnemers. Syllabus en drank inbegrepen.
Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 4 maart 2020 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.