Zoek een nascholing
Je bent hier: Secundair onderwijs / Schoolbeleid en -administratie / Communicatiemanagement   Functionerings- en evaluatiegesprekken

Functionerings- en evaluatiegesprekken

Welke directeur droomt niet van een goede verstandhouding met zijn personeel? Hoe heerlijk zou het zijn mocht de hele personeelsgroep eensgezind en blijgezind de gemeenschappelijke doelen kennen, de grenzen bewaken, de afspraken nakomen? Bieden functioneringsgesprekken en evaluatiegesprekken daartoe een meerwaarde of vragen ze vooral veel werk, dat bovendien weinig oplevert? Kortom, lust of last?

Programma

Naast een goed personeelsbeleid bieden functioneringsgesprekken je heel wat kansen om personeel beter te begrijpen, beter te coachen en beter te motiveren. Jouw personeel is immers het belangrijkste potentieel van de school en functioneringsgesprekken zijn dan ook een waardevolle investering.

Aan de basis voor de functioneringsgesprekken liggen functiebeschrijvingen: wat een medewerker doet, hoe hij dat doet en hoe hij dat beleeft. Aan de hand van deze punten stelt de directeur (of een ander kaderlid) zijn medewerker in staat om toekomstgericht en professioneel over zijn eigen functioneren na te denken. Tot slot is ook een goede nazorg belangrijk, via deze nazorg (in de vorm van een verslag) kan je werken in de richting van een concrete evaluatie.

Het verschil tussen een functionerings- en een evaluatiegesprek komt ook aan bod. In beide gevallen dient de medewerker actief betrokken te zijn en voorbereid naar de ontmoeting te komen. In beide gesprekken is de nazorg van groot belang: met een goede nazorg voorkom je vrijblijvendheid.

Werkvormen
Tijdens deze module gaan we zeer praktisch te werk. Duiding (wat, verschillen, verloop, rol...) wordt afgewisseld met ruimte om functioneringsgesprekken in te oefenen.

Doelstellingen

  • Je bent overtuigd van het belang van het voeren van goede functionerings- en evaluatiegesprekken.
  • Je ziet dat de verschillende doelstellingen van functionerings- en evaluatiegesprekken ook verschillende gesprekstechnische gevolgen hebben.
  • Je kan een aantal communicatieve tips toepassen.
  • Je leert omgaan met de feedback van gevoerde gesprekken.

Doelgroep

DIrectie en middenkader (SO, BuSO, BaO)

Begeleiding

Marit Goossens, communicatietrainer en personal coach, Gosky bvba.

Praktisch

Deze cursus loopt over 2 dagen.

Cursuscode: 17/DR/009C

Aanwezigheid op elke cursusdag is vereist.

De cursusprijs is inclusief lunches in nabijgelegen studentenrestaurant.


Jouw bijdrage: 227 EUR.
Inlichtingen bij: Lea Breugelmans, 03 265 46 87, lea.breugelmans@uantwerpen.be

Datum Beginuur Einduur Locatie
maandag 9 oktober 2017 09:15u 16:15u Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen
maandag 16 oktober 2017 09:15u 16:15u Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen
Interesse om deze nascholing bij jou op school te organiseren? Contacteer nicole.coveliers@uantwerpen.be.

Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik
hier voor het huidige nascholingsaanbod.

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen