Gamification. Mevrouw, spelen we weer een spelletje?
Of je leerlingen nu twaalf of achttien jaar zijn, spelen is iets wat je ze niet moet leren. Kun je dat spelen ook gebruiken in je lessen?
Door een spelelement toe te voegen aan je les, gebruik je een positieve manier om je leerlingen meer bij de les en de leerstof te betrekken. Competitie, plezier en eventueel een beloning zorgen ervoor dat je leerlingen niet beseffen dat ze op dat moment aan het leren zijn en dat ze het leren leuk gaan vinden.
Programma
In deze nascholing bekijken we verschillende manieren, zowel digitaal als niet-digitaal, om spelletjes te ontwikkelen die passen bij jouw leerinhouden en jouw leerdoelen. Hierbij vertrekken we niet alleen vanuit de wetenschappelijke literatuur over gamification en gamebased learning, maar gebruiken we ook concrete tips en materiaal uit de klaspraktijk.
Dit is een praktijkgerichte vorming.
Doelgroep
De deelnemers
- kennen een aantal spelvormen voor hun lessen;
- kunnen die spelelementen in hun vak, hun onderwijsvorm en hun klas integreren.
Begeleiding
Evelien D'Hanis leerkracht en beleidsmedewerker.
Praktisch
Cursuscode:
17/OND/052ASyllabus, water/thee/koffie zijn inbegrepen.
Breng je eigen laptop, chromebook, tablet of smartphone mee.
Jouw bijdrage: 52 EUR.
Inlichtingen bij: Saskia Stuyven, 03 265 46 86, saskia.stuyven@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Breng je laptop, chromebook, tablet of eventueel je smartphone mee.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 11 oktober 2017 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.