Gekend! Werkvormen voor effectieve theorielessen in de gezondheidswetenschappen
Kennisopbouw bij leerlingen of cursisten stimuleren, vereist het doelgericht inzetten van werkvormen. Maar welke werkvormen zijn in gezondheidswetenschappelijke vakken aan te raden en wat zijn de voorwaarden die bijdragen aan hun effectiviteit? Hoe kan je ze zodanig inzetten dat je de link met het vaardigheidsonderwijs bestendigt?
Programma
Tijdens deze nascholing ervaren deelnemers diverse werkvormen, waarna we de meerwaarde ervan voor het aanbrengen van theoretische leerinhoud bekijken. We staan stil bij de voorwaarden in functie van het verhogen van het leerrendement. We maken de transfer naar de eigen onderwijspraktijk door concrete toepassingen te exploreren en uit te wisselen.
Doelstellingen
De deelnemers:
- benoemen concrete werkvormen in functie van de verwerving kennis;
- benoemen voorwaarden om door middel van deze werkvormen een maximaal leerrendement te creëren;
- benoemen hoe ze deze werkvormen optimaal kunnen inzetten in hun eigen onderwijspraktijk.
Doelgroep
Leerkrachten die lesgeven in gezondheidswetenschappelijke richtingen
Begeleiding
Els Tanghe is werkzaam in de Educatieve Master van de Universiteit Antwerpen. Ze heeft een jarenlange leservaring in verschillende gezondheidswetenschappelijke studierichtingen en opleidingen.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.