Je bent hier:
Haal het beste uit je digibord
Haal het beste uit je digibord
Het gebruik van interactieve borden is vrij goed ingeburgerd in de scholen. Deze sessie biedt een overzicht van de types digiborden, de educatieve functionaliteit met concrete voorbeelden van bordsoftware.
Programma
Basiskenmerken van een interactief bord:
- types interactieve borden (aanraakbord, aanraakscherm, projectie, sensoren...) en ingebruikname (connectie, projectie, software...);
- het gebruik van algemene bordsoftware in educatieve context voor annoteren, presenteren, documenteren, interactiviteit... in de les;
- tips en trucs voor gebruik van Powerpoint en andere bordonafhankelijke (dus werkend op elk merk en soort) software op digiborden.
De deelnemers oefenen zelf met de software op desktopcomputers en met de digitale pen op het digibord.
Doelstellingen
De deelnemers een duidelijk inzicht geven in:
- de diversiteit aan mogelijkheden van een interactief bord in de les;
- het efficiënt gebruik van: - een interactief bord - bordsoftware (onafhankelijke)
Doelgroep
Alle leraren die efficiënt willen leren werken met een digibord op school - kennis van algemeen pc-gebruik is vereist - de cursus start op beginnerspeil, dus ook voor leraren die geen ervaring hebben met interactieve borden - tijdens de cursus zijn diverse digiborden beschikbaar.
Begeleiding
Frank Vandewyer, docent lerarenopleiding Katholieke Hogeschool Leuven.
Praktisch
Cursuscode:
17/ICT/011ADrank en digitale syllabus inbegrepen.
Beperkt aantal deelnemers!
Jouw bijdrage: 56 EUR.
Inlichtingen bij: Nicole Coveliers, 03 265 25 41, nicole.coveliers@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 20 februari 2018 |
13:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.024 (gelijkvloers) |
Interesse om deze nascholing bij jou op school te organiseren? Contacteer
nicole.coveliers@uantwerpen.be.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.