Help, ik moet op onderzoek: onderzoeksvaardigheden
De specifieke eindtermen vragen de realisatie van onderzoekscompetentie in de verschillende polen van de 2de en de 3de graad ASO.
Programma
Leerlingen een onderzoeksopdracht succesvol leren uitvoeren en hen daarin goed begeleiden, vergt een weloverwogen aanpak. De nascholing reikt hiervoor inspirerende kaders, ideeën en instrumenten aan. In de nascholing wordt onder meer ingegaan op volgende vragen:
- Wat is onderzoeksvaardigheid/Onderzoekscompetentie?
- Waarom generiek benaderen?
- Wat is een goede onderzoeksvraag?
- Wat zijn geschikte onderzoeksmethoden en wat houden die in?
- Hoe begeleid je een leerling die een onderzoeksopdracht uitvoert?
In deze nascholing nemen we tijd voor oefening en uitwisseling van ideeën en ervaringen.
informatie – actie – reflectie
Doelstellingen
De deelnemers kunnen:
- de basisprincipes van competentiegericht leren benoemen;
- de actoren die competentiegericht leren beïnvloeden, in beweging zetten;
- een coachende basisattitude herkennen en ont-wikkelen;
- enkele verbale en non verbale coachingstechnieken gebruiken;
- coachende interventies bijsturen.
Doelgroep
Leerkrachten 2de en 3de graad aso.
Begeleiding
Jan Gilté, nascholer
Praktisch
Cursuscode:
17/OND/013A
Jouw bijdrage: 92 EUR.
Inlichtingen bij: Joke Oomes, 032654691, joke.oomes@gmail.com
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
maandag 12 maart 2018 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.