Inspirerende evaluatieroosters om de vijf vaardigheden binnen Frans te evalueren - live online nascholing
Hoe evalueren we leerplandoelen voor het vak Frans?
Welke informatie willen we ophalen met onze evaluaties?
Is onze evaluatie doeltreffend?
Welke meerwaarde hebben de evaluatiemomenten voor de leerlingen?
Hoe rapporteren we?
Welke informatie hebben leerlingen nodig om leervorderingen te maken?
Hoe formuleren we degelijke feedback?
Hoe houden we dit haalbaar voor leerlingen en leraar?
Programma
1. Interactief plenum met reflectie-activiteiten in kleine groepjes:
- verkenning van vernieuwde evaluatieroosters voor productieve vaardigheden;
- voorstelling van nieuwe evaluatieroosters voor receptieve vaardigheden.
2. In duo: meegebrachte – onverbeterde – toetsen verbeteren m.b.v. de voorgestelde evaluatieroosters:
- gelieve een (nog) niet gecorrigeerde luister- en schrijftaak, uitgevoerd door één van uw leerlingen, in drievoud mee te brengen.
3. In trio: uitwisseling van bevindingen.
4. Interactief plenum: kans tot voorstelling van optimalisering.
Doelstellingen
De deelnemers kunnen een mogelijk evaluatierooster voor leerplangerichte evaluatie van receptieve en productieve vaardigheden binnen het vak Frans gebruiken.
Doelgroep
Leerkrachten Frans Secundair Onderwijs alle graden, CVO, Hoger Onderwijs.
Begeleiding
Danny Van den Wouwer, pedagogisch adviseur SO voor het Katholiek Onderwijs Vlaanderen.
Praktisch
Cursuscode:
20/FRA/013ASyllabus inbegrepen.
Deze nascholing gaat door via live online afstandsonderwijs.
Jouw bijdrage: 65 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Gelieve een (nog) niet gecorrigeerde luister- en schrijftaak, uitgevoerd door één van uw leerlingen, in drievoud mee te brengen.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 25 november 2020 |
13:30u |
16:30u |
via afstandsonderwijs (Zoom) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.