Kwaliteitsvol lesgeven en leiderschap in de klas
We komen uit een cultuur waarin de leerkracht zonder discussie de ‘baas’ was. Die autoritaire cultuur bestaat niet meer. Straffen verliezen meer en meer hun effectiviteit. Toch kan een leerkracht nog altijd ‘echte autoriteit’ verwerven. Wie dat heeft, kan ‘in the flow’ lesgeven.
Programma
- Hoe verwerf je natuurlijk leiderschap in je klas?
- Waaruit ontstaat 'echte autoriteit'?
- Bij welk type leerkracht leren leerlingen het best?
- Welke factoren bepalen het leereffect?
- Wat is de basis van een constructieve relatie met je leerlingen (en collega’s)?
- Hoe kan je dus kwaliteitsvol en met plezier lesgeven?
Via concrete voorbeelden, interessante inzichten en tips reflecteer je met humor op je dagelijkse lespraktijk.
Doelstellingen
De deelnemers kunnen:
- de leefwereld van hedendaagse jongeren en hun noden zo goed mogelijk duiden;
- lichaamstaal decoderen;
- de voorwaarden voor optimaal leereffect herkennen en benoemen;
- concrete tips voor een constructief klasmanagement toepassen.
Doelgroep
Leraren, coördinatoren, directieleden.
Begeleiding
Walter Verniers, algemeen directeur Emmaüs Aalter.
Praktisch
Cursuscode:
18/OND/016ABeperkt aantal deelnemers.
Syllabus, drank en lunch (soep en broodjesmaaltijd) inbegrepen.
Jouw bijdrage: 106,5 EUR.
Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
donderdag 14 maart 2019 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.