Personeelsadministratie voor beginners (s.o. en BuSO) (zesdaagse)
Er wordt inzicht geboden in de diverse personeelsdossiers, zowel op het vlak van regelgeving als op dat van praktische uitvoering.
Programma
- Waar en hoe informatie vinden over wetgeving, onderwijsactualiteit, formulieren, adressen en telefoonnummers, belangrijke data.
- Jaarplanning: wanneer moeten welke dossiers/formulieren voorbereid/ingediend worden?
- Start schooljaar: volgorde van indienstneming, punten ondersteunend personeel, urenpakket, dossier jaarlijkse inlichtingen.
- Opdrachtenverdeling: ambten, vakken, opdrachtbreuken, bekwaamheidsbewijzen, nuttige ervaring, administratieve toestand.
- Anciënniteiten: soorten, verschilpunten en berekening.
- Elektronische verzendingen EDISON: basisprincipes en veel voorkomende fouten.
- Tijdelijke aanstellingen: werving en onthaal personeel, voorrangsregels, indiensttredingsdossier.
- Reaffectatie en wedertewerkstelling.
- Vaste benoemingen: vacantverklaring, voorrangsregels, dossier vaste benoeming.
- Verlofstelsels: overzicht dienstonderbrekingen, ziekte- en bevallingsverlof;
- Weddelisting: overzicht gebruikte codes en berekening.
- Praktische organisatie secretariaat: dienstverlening en informatiedoorstroming.
Voor BuSO deelnemers wordt er extra zevende cursusdag ingepland op 23/03/2018 waarin specifiek zal stilgestaan worden bij de verschilpunten tussen het gewoon en buitengewoon secundair onderwijs. Na effectieve inschrijving voor deze cursus, zal je een mail ontvangen om in te tekenen op deze extra cursusdag.
Werkvormen
De theorie wordt geïllustreerd aan de hand van oefeningen voor de berekening van wedde, anciënniteiten en voorrangsregels. Er worden ook oefeningen gemaakt op de computer, ter kennismaking met Edulex.
Doelstellingen
Je weet waar en hoe je de nodige informatie kan vinden over wetgeving, onderwijsactualiteit, formulieren en gegevens betreffende personeelsadministratie (niveau beginners).
Je kan deze informatie gebruiken in de dagelijkse praktijk van een schoolsecretariaat.
Doelgroep
Ondersteunend personeel en directie vrij gesubsidieerd SO en BuSO, max. 1 jaar ervaring.
Begeleiding
Katleen Albrecht, coördinator Centrale Administratie vzw Sint-Lodewijk, Brugge
Inge Bastiaens, personeelsverantwoordelijke scholengemeenschap KORBEM, Mortsel
Ruben Maes, personeelsverantwoordelijke Scholengroep Sint-Trudo, Brugge
Els Schellekens, personeelsverantwoordelijke Sint-Gabriëlcollege, Boechout
Rik Vanoost, personeelsverantwoordelijke Scholengroep Onze-Lieve-Vrouw, Campus Sint-Aloysius, Sint-Truiden
Praktisch
Deze cursus loopt over 6 dagen.
Cursuscode:
17/OP/001AAanwezigheid op elke cursusdag is vereist.
Inclusief lunches in nabijgelegen studentenrestaurant.
Voor BuSO deelnemers wordt er extra zevende cursusdag ingepland op 23/03/2018 waarin specifiek zal stilgestaan worden bij de verschilpunten tussen het gewoon en buitengewoon secundair onderwijs. Na effectieve inschrijving voor deze cursus, zal je een mail ontvangen om in te tekenen op deze extra cursusdag.
Jouw bijdrage: 495 EUR.
Inlichtingen bij: Lea Breugelmans, 03 265 46 87, lea.breugelmans@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 7 november 2017 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen |
dinsdag 14 november 2017 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen |
dinsdag 21 november 2017 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen |
dinsdag 28 november 2017 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen |
donderdag 7 december 2017 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen |
donderdag 14 december 2017 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Het Brantijser, St.-Jacobsmarkt 9-13, 2000 Antwerpen |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.