Projectmatig werken met kunstvakken
De eindtermen cultureel bewustzijn en culturele expressie vragen meer en meer een interdisciplinaire aanpak. De kunstvakken worden vaak samengevoegd en ook in MEAV (katholiek onderwijs) moeten leerkrachten hun vakkennis integreren, bijvoorbeeld in een breder project. In deze nascholing krijg je kapstokken om interdisciplinaire projecten op te zetten vanuit meerdere kunstdisciplines.
Programma
Interdisciplinaire kunstprojecten zetten in op betekenisgeving en vormgeving. In deze nascholing krijg je enkele didactische kaders en concrete oefeningen aangereikt met ruimte voor interactie en ontwerp. Je onderzoekt verschillende betekenisvolle thema’s en hoe je vanuit zo’n thema een idee voor een project kunt vormgeven. Via backward design leer je een doordacht project opbouwen.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing...
- heb je inzicht in het belang van betekenisgeving en vormgeving in de kunstvakken;
- onderzoek je diverse mogelijkheden om tot een projectidee te komen;
- kan je een interdisciplinair kunstproject ontwerpen vanuit backward design.
Doelgroep
Leerkrachten in het secundair onderwijs, met focus op leerkrachten beeld, muziek, kunstbeschouwing en aanverwante vakken.
Begeleiding
Koen Crul is docent kunsteducatie aan Hogeschool VIVES, studiegebied onderwijs campus Brugge. Hij is auteur van de grote zeppelin, didactiek voor kunstzinnige vorming in het secundair onderwijs (Uitgeverij Pelckmans), en trainer en learning desiger bij Oetang.
Praktisch
Cursuscode:
23/KUN/001ACursusmateriaal ingebrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 8 november 2023 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers) |
Schrijf in voor deze cursus