Radicalisering. Een inclusief beleid. Is iedereen wel betrokken?
Radicalisering is een hot topic in onze maatschappij en scholen worden hiermee geconfronteerd. Wat kan je doen? Hoe kan je dit als school aanpakken? Hoe herken je een radicaliserend persoon? Hoe krijg je een wij-verhaal?
Programma
We gaan in op drie elementen:
- Wat zijn mogelijke oorzaken van radicalisering?
- Het referentiekader dat zoek is.
- Wat kunnen we doen tegen radicalisering (vooral vanuit de school)?
Bij die items komen, naast een visie, ook casussen aan bod.
Doelstellingen
De deelnemers:
- kunnen een breder kader formuleren waarin radicalisering kan geplaatst worden;
- krijgen een aantal tips om met radicalisering om te gaan (vanuit een visie) en op school te implementeren;
- kunnen een inclusief beleid voeren op micro-niveau.
Doelgroep
Leerkrachten, leerlingbegeleiders, directie, zorgcoördinatoren s.o.
Iedereen die met (mogelijke) radicalisering van jongeren op school geconfronteerd wordt.
Begeleiding
Mohamed Chatouani, workshopbegeleider CIET (positieve identiteitsontwikkeling), dialoogcoach Erasmushogeschool Brussel, leraar islamitische godsdienst Campus Den Biezerd Niel.
Praktisch
Cursuscode:
17/OND/006ABeperkt aantal deelnemers. Dranken en syllabus inbegrepen.
Jouw bijdrage: 50 EUR.
Inlichtingen bij: Tamara Bonne, 03 265 29 89, tamara.bonne@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 20 oktober 2017 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw Q (parking P4), leslokaal Q.003 |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.