Zoek een nascholing
Je bent hier: Lager onderwijs / Schoolbeleid en -administratie / ICT-coördinator   Resultaten en effecten voor kwaliteitsontwikkeling zichtbaar maken in je school: wat en hoe?

Resultaten en effecten voor kwaliteitsontwikkeling zichtbaar maken in je school: wat en hoe?

Hoe krijg je zicht op de resultaten en effecten die je met je school realiseert? De verwachtingen hierover ten aanzien van scholen weerklinken steeds luider en werden ook opgenomen in het Referentiekader onderwijskwaliteit. Bovendien zullen de centrale toetsen hierin ook een rol spelen. Hoe teken je een beleid uit rond het in kaart brengen van resultaten en effecten dat maximaal bijdraagt aan kwaliteitsontwikkeling binnen je school en wie kan je daarbij betrekken?

Programma

Tijdens deze nascholing verkennen we de verwachtingen ten aanzien van je school met betrekking tot resultaten en effecten en hoe deze zich verhouden tot integrale kwaliteitsontwikkeling. We geven een aanzet tot een beleidsmatige aanpak voor je eigen school. Verder bekijken we hoe je concreet invulling kan geven aan het peilen naar resultaten en effecten en hoe je hiermee verder aan de slag kan binnen het schoolteam. We nemen ook uitgebreid de tijd voor concrete vragen.

Doelstellingen

Na het volgen van de nascholing:

  • benoem je het belang van resultaten en effecten in het kader van integrale kwaliteitsontwikkeling en onderzoek je welke rol de centrale toetsen hierin kunnen krijgen;
  • ken je de verwachtingen vanuit het referentiekader onderwijskwaliteit in verband met resultaten en effecten;
  • kan je de verwachtingen toepassen binnen de context van je eigen school;
  • maak je een aanzet om een beleidsmatige visie te ontwikkelen inzake resultaten en effecten.

Doelgroep

Directies, beleidsondersteuners, zorgcoördinatoren en leerkrachten (met een specifieke interesse in kwaliteitsontwikkeling) uit het lager onderwijs

Begeleiding

Jerich Faddar is als docent verbonden aan de vakgroep Educatiewetenschappen en de onderzoeksgroep BILD van de Vrije Universiteit Brussel. Zijn onderzoeksactiviteiten situeren zich op het snijvlak van onderwijseffectiviteit en -ontwikkeling, met bijzondere aandacht voor innovatie (al dan niet met technologie).

Praktisch

Deze cursus loopt over 2 dagen.

Cursuscode: 23/LAG/138A

Cursusmateriaal en lunch inbegrepen


Jouw bijdrage: 252 EUR.
Inlichtingen bij: Tamara Bonne, 03 265 29 89, tamara.bonne@uantwerpen.be

Mee te brengen door cursist

Laptop met lader, data waarover je beschikt omtrent resultaten en effecten (feedbackrapporten deelname onderzoek, IDP-resultaten, dataloep …)

Datum Beginuur Einduur Locatie
dinsdag 21 november 2023 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers)
dinsdag 28 november 2023 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.039 (gelijkvloers)


Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen