Wiskunde in het secundair onderwijs: co-teachen op maat van elke leerling - AFGELAST
Er wordt heel vaak gesproken over moeilijke, heterogene klassen. Op zoek naar antwoorden hierop, klinkt de term differentiëren als het toverwoord!
Veelal lijkt dit moeilijk realiseerbaar, maar wij bieden je een praktijkvoorbeeld waardoor de magie verdwijnt en de realiteit verschijnt. Wij maakten van co-teachen en coachend lesgeven onze leidraad en voegden er een snuifje eigenaarschap aan toe.
Programma
Je krijgt een inkijk in onze manier van werken, we tonen de voordelen, maar ook de nadelen. Na onze uiteenzetting zal je ongetwijfeld vragen hebben over de praktische kant; we nemen dan ook de tijd om naar jouw vragen te luisteren en – waar mogelijk – een antwoord te bieden.
Er is ook ruimte tot discussie. We brengen deze discussie eventueel op gang met stellingen.
Doelstellingen
Je maakt aan de hand van praktische lesvoorbeelden kennis met de voordelen die co-teaching en differentiatie in de lessen wiskunde biedt voor de leerlingen en de leerkracht.
De bedoeling is om mensen te inspireren. We hebben zeker niet de waarheid in pacht, maar we hebben zelf, door het luisteren naar anderen, ons eigen project opgebouwd. We willen mensen aan het denken zetten over hoe differentiëren praktisch (toch) haalbaar wordt.
Doelgroep
Leerkrachten wiskunde 1ste en 2de graad aso, kso en tso.
Iedereen die meer wil weten over hoe je kan differentiëren aan de hand van een praktijkvoorbeeld is welkom. Er is geen enkele voorkennis vereist. We zijn wiskundeleerkrachten dus ons project is vanuit een wiskundige invalshoek opgebouwd. Personen die andere vakken geven zijn zeker welkom, maar we vermoeden dat we op hun praktische vragen, als die vakspecifiek zijn, niet zullen kunnen antwoorden.
Begeleiding
Cindy Baert, Steven Demeyer en Elke Vanacker zijn leerkrachten wiskunde aan het Instituut Heilige Kindsheid Ardooie (IHKA). Zij vormen de kerngroep wiskunde eerste graad.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.