Zoek een nascholing
Je bent hier: Secundair onderwijs / Onderwijskunde / Andere topics   Wiskunde in het secundair onderwijs: co-teachen op maat van elke leerling

Wiskunde in het secundair onderwijs: co-teachen op maat van elke leerling

Er wordt heel vaak gesproken over moeilijke, heterogene klassen. Op zoek naar antwoorden hierop, klinkt de term differentiëren als het toverwoord!
Veelal lijkt dit moeilijk realiseerbaar, maar wij bieden je een praktijkvoorbeeld waardoor de magie verdwijnt en de realiteit verschijnt. Wij maakten van co-teachen en coachend lesgeven onze leidraad en voegden er een snuifje eigenaarschap aan toe.

Programma

Je krijgt een inkijk in onze manier van werken, we tonen de voordelen, maar ook de nadelen. Na onze uiteenzetting zal je ongetwijfeld vragen hebben over de praktische kant; we nemen dan ook de tijd om naar jouw vragen te luisteren en – waar mogelijk – een antwoord te bieden.

Er is ook ruimte tot discussie. We brengen deze discussie eventueel op gang met stellingen.

Doelstellingen

Je maakt aan de hand van praktische lesvoorbeelden kennis met de voordelen die co-teaching en differentiatie in de lessen wiskunde biedt voor de leerlingen en de leerkracht.

De bedoeling is om mensen te inspireren. We hebben zeker niet de waarheid in pacht, maar we hebben zelf, door het luisteren naar anderen, ons eigen project opgebouwd. We willen mensen aan het denken zetten over hoe differentiëren praktisch (toch) haalbaar wordt.

Doelgroep

Leerkrachten wiskunde 1ste en 2de graad aso, kso en tso.

Iedereen die meer wil weten over hoe je kan differentiëren aan de hand van een praktijkvoorbeeld is welkom. Er is geen enkele voorkennis vereist. We zijn wiskundeleerkrachten dus ons project is vanuit een wiskundige invalshoek opgebouwd. Personen die andere vakken geven zijn zeker welkom, maar we vermoeden dat we op hun praktische vragen, als die vakspecifiek zijn, niet zullen kunnen antwoorden.

Begeleiding

Cindy Baert, Steven Demeyer en Elke Vanacker zijn leerkrachten wiskunde aan het Instituut Heilige Kindsheid Ardooie (IHKA). Zij vormen de kerngroep wiskunde eerste graad.

Praktisch

Cursuscode: 19/WIS/037A

Drank en syllabus inbegrepen.

Beperkt aantal deelnemers.

Deze nascholing was oorspronkelijk gepland op 23/03/2020, maar kon toen niet plaatsvinden omwille van de coronamaatregelen.


Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Clara Wouters, 03 265 17 03, Clara.Wouters@uantwerpen.be

Datum Beginuur Einduur Locatie
donderdag 10 december 2020 13:30u 16:30u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping)


Schrijf in voor deze cursus

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen