(i)STEM, what else? iSTEM-methodologie en uitgewerkte projecten

Inleiding

De voorbije jaren heeft de cel iSTEM Inkleuren samen met vele leerkrachten de resultaten van academisch onderzoek rond geïntegreerd STEM-onderwijs vertaald naar de concrete klascontext. Dit heeft geresulteerd in inzetbaar lesmateriaal voor secundair onderwijs. Bovendien heeft het voortschrijdend inzicht een operationele aanpak opgeleverd die leerkrachten en directies verder kan ondersteunen bij de uitrol van de nieuwe eindtermen van tweede en derde graad.

Op deze themadag wordt via workshops en een postersessie het materiaal verspreid bij een zo groot mogelijke doelgroep om STEM-leerkrachten en directies optimaal te ondersteunen.

Doelgroep

Leerkrachten (STEM, aardrijkskunde, natuurwetenschappen, fysica, biologie, chemie, techniek, wiskunde), TA's, TAC’s, directies secundair onderwijs (alle netten, alle finaliteiten, alle graden) die inzetten op STEM en/of daar al ervaring mee hebben (bestaand lesmateriaal), pedagogische begeleidingsdiensten, lerarenopleiders en inspectiemedewerkers.

Rondes

09:00 - 10:00 Plenum
10:15 - 11:30 Ronde 1
11:45 - 13:00 Ronde 2
14:00 - 15:15 Ronde 3
15:30 - 16:45 Ronde 4
16:50 - 17:00 Afsluitend plenum

Praktisch

De code van deze studiedag is 21/STM/999
Deze studiedag vindt plaats op 23-03-2022 in Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen.
Jouw bijdrage: 132 EUR.


INSCHRIJVINGEN ZIJN AFGESLOTEN!

 

Lunch en digitale syllabus inbegrepen.

Aanmelden vanaf 8.45u.

Wie enkel het methodologische deel wil volgen (bv. directie) kan ervoor kiezen om enkel aan de voormiddag deel te nemen. Duid in dat geval bij inschrijving de optie 'Ik neem enkel deel in de voormiddag' aan en selecteer géén keuzes voor de namiddagrondes.


Inlichtingen bij: Miet Oost, 03 265 29 79, miet.oost@uantwerpen.be