Zoek een nascholing
Je bent hier: Secundair onderwijs / Taal en cultuur / Klassieke talen   Comprehensible Input-technieken in de NT2-les

Comprehensible Input-technieken in de NT2-les

Heb jij als leerkracht NT2 het gevoel dat je je leerlingen/cursisten niet altijd ‘mee’ hebt? Wil je meer dynamiek in je lessen brengen? Wil je je leerlingen/cursisten meer betrekken bij het lesgebeuren?

Dan houdt niets je tegen om het eens helemaal over een andere boeg te gooien. Wellicht zijn de Comprehensible Input-technieken helemaal jouw ding!

Programma

CI (Begrijpelijke Input) is geen methode op zich. Het is eerder een visie op taalonderwijs die sterk gebaseerd is op de Comprehension Hypothesis van taalkundige en onderwijsonderzoeker Stephen Krashen, die zegt dat we een taal pas kunnen verwerven wanneer we begrijpen wat er gezegd wordt of wat er geschreven staat.

Er zijn verschillende technieken en strategieën om met Begrijpelijke Input taalonderwijs aan te bieden.

In deze nascholing krijg je meer achtergrondkennis over wat CI precies is en leer je een aantal technieken om in jouw NT2-klas met CI aan de slag te gaan.

Doelstellingen

Na deze nascholing

  • begrijp je wat Comprehensible Input inhoudt;
  • heb je een aantal CI-methodieken in de vingers;
  • weet je hoe je bepaalde CI-technieken in je NT2-les kan toepassen.

Doelgroep

Leerkrachten NT2, bij uitbreiding iedereen die taalonderwijs geeft.

Deze nascholing focust vooral op CI-technieken voor gealfabetiseerde leerlingen/cursisten. De ervaring leert dat CI zeer goed werkt voor analfabete cursisten, maar dan enkel mits een aangepaste manier van lesgeven.



Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen