Zoek een nascholing
Je bent hier: Secundair onderwijs / Onderwijskunde / Evaluatie   Constructief grenzen stellen naar collega's en ouders

Constructief grenzen stellen naar collega's en ouders

Hoe kan je klantvriendelijk omgaan met ouders die zich verbaal agressief opstellen? En wat met een collega die steeds meer in jouw mandje duwt? Mag je ook grenzen aangeven? Natuurlijk! Maar hoe dan?

Programma

Je leert hoe je op een duidelijke en constructieve manier een boodschap geeft zonder dat er wrevel of irritatie ontstaat. Je leert hoe je helder en klaar ‘nee’ zegt op een voorstel dat je niet bevalt. Deze cursusdag biedt je inzicht in de bepalende invloed die je zelf hebt in het contact met de ander. Destructieve communicatie kan het contact doen ontaarden in verbale agressie tegenover jezelf. Omgekeerd kan je communicatiestijl een dusdanig constructief effect hebben op een verbaal agressieve gesprekspartner zodat je gesprek alsnog een positieve, constructieve wending krijgt. Zelf op een constructieve manier leren omgaan met een fout waarop je wordt gewezen, is cruciaal om dit ook naar anderen te kunnen doen.

Bij deze nascholing gaat het NIET over het omgaan met jongeren, maar wel met volwassenen.

Werkvormen
De vorming is vooral interactief. We wisselen uit, doen ervaringsgerichte oefeningen en we leren hoe communicatie in mekaar steekt. We vertrekken vanuit jouw praktijkvoorbeelden. Er wordt gekeken naar wat je al in huis hebt en waar nog oefenkansen liggen.

Doelstellingen

  • Je leert hoe beïnvloeding werkt.
  • Je krijgt zicht op feedback geven en krijgen.
  • Je krijgt zicht op eigen grenzen.
  • Je leert begrenzen.

Doelgroep

Directie, middenkader en ondersteunend personeel (alle niveaus ook buitengewoon onderwijs).



Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen