Help, ik moet op onderzoek! Over de rol van de leerkracht
SETOC beoogt groei in het onderzoekende leren en het leren onderzoeken. Hoe bevorder ik dit als begeleidende leerkracht?
Programma
Een onderzoek start met een vraag, het beginpunt van de zoektocht naar het antwoord. Die tocht verloopt gefaseerd en doordacht, maar zelden rechtlijnig. Het is vaak een hobbelig parcours.
De rol van de leerkracht wordt vaak geduid als gids, als klankbord, als critical friend, als expert. Wat betekent dit dan precies?
De rol van de leerkracht in de opeenvolgende onderzoeksfasen is de focus van deze vormingsdag. Wat is die rol en hoe pak ik die op?
Doelstellingen
De deelnemers:
- hebben inzicht in het verloop van een onderzoeksproces;
- kunnen de rol van de leerkracht in elke fase invullen.
Doelgroep
Leerkrachten 2de en 3de graad aso.
Begeleiding
Jan Gilté, licentiaat/master Germaanse Filologie, ex-leraar, leerlingbegeleider en pedagogisch coördinator, coach en bemiddelaar.
Interesse om deze nascholing bij jou op school te organiseren? Contacteer
nicole.coveliers@uantwerpen.be.