Het ABC van wereldoriëntatie: een aanpak met impact!
Werk je al even met een bestaande methode voor wereldoriëntatie? Of werk je met zelf uitgewerkte thema’s? Wil je deze graag onder de loep nemen en de opbouw van je thema en bijhorende lessen kritisch bekijken? Ben je op zoek naar werkvormen om je leerlingen (inter)actief te laten leren? Is het tijd voor nieuwe inzichten in het domein Mens en Maatschappij? en Wetenschappen en Techniek? Of is het tijd om dat extra vleugje pit toe te voegen aan je thema’s? In deze nascholing bouwen we samen aan het ABC van wereldoriëntatie. Een aanpak met impact!
Programma
Tijdens deze nascholing versterk je je didactische aanpak voor effectief, (inter)actief en coöperatief leren door zowel zelf praktisch een aantal zaken uit te proberen als door de verschillende voorbeelden die je aangereikt krijgt. Je leert van en met elkaar en je krijgt de gelegenheid om lesideeën met andere deelnemers uit te wisselen.
Doelstellingen
Na het volgen van de nascholing:
- creëer je doelgerichte en betekenisvolle lessen/thema’s vanuit de ervaring van de leerlingen;
- integreer je actuele (maatschappelijke) thema’s in je lespraktijk;
- voorzie je een aanbod aan werkvormen en inhouden dat uitdaging biedt aan alle leerlingen;
- maak je bewust aanpassingen aan je eigen lessen en thema’s.
Doelgroep
Leerkrachten uit alle graden van het lager onderwijs die de eigen aanpak, thema’s en/of gebruikte methode wereldoriëntatie onder de loep willen nemen.
Mee te brengen door cursist
een thema uit een handleiding wereldoriëntatie en/of een eigen thema wereldoriëntatie