Instagram: een communicatiekanaal met impact!
Sociale media spelen in scholen meer en meer een belangrijke rol als communicatiekanaal. In deze nascholing zoom je in op Instagram. Hoe vaak moet je posten op dit kanaal om effect te hebben, wie gaat de updates lezen en wat ga je precies vertellen? Je wisselt theoretische inzichten af met praktische tips en je krijgt ook de kans om zelf de functies van o.a. Instagram stories en reels uit te testen.
Programma
Als start krijg je de belangrijkste handvaten aangereikt om een contentplanning op te stellen voor het Instagramaccount van je school. Daarna ga je praktisch aan de slag. Je test verschillende tools en apps uit waarmee je in een handomdraai aantrekkelijke visuals en video’s maakt. Samen maak je Instagram Stories en Reels zodat je meteen je praktische vragen kan stellen aan de docent.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing...
- publiceer je op de juiste manier voor je doelgroep op het Instagramaccount van je school;
- publiceer je tijdig en voldoende;
- gebruik je gericht bepaalde tools en apps om aantrekkelijke content te maken.
Doelgroep
Je bent verantwoordelijk voor (of nauw betrokken bij) de sociale media van je school.
Mee te brengen door cursist
Laptop en een goed opgeladen smartphone met wat vrije ruimte om nieuwe apps te installeren.
Verwachte voorbereiding door deelnemer
Ben je al actief op Instagram met je school? Dan mag je de directe link naar het account (of meerdere accounts) bezorgen.