Zoek een nascholing
Je bent hier: Volwassenenonderwijs / Talen / Nederlands   Laat je feedback renderen in de les Moderne Vreemde Talen: groeigericht lesgeven

Laat je feedback renderen in de les Moderne Vreemde Talen: groeigericht lesgeven

Zuinig met punten en gul met woorden; wat ontbreekt er nog in jouw toolbox om leerlingen met je feedback aan de slag te laten gaan?

Programma

In deze cursus bekijken we een feedbackmodel van Hattie en Timperley (Hattie & Timperley, 2007) waarbij we maximale kansen willen aanreiken om bij te leren aan de hand van woordelijke feedback. Het aangereikte model telt drie vragen die de leerlingen in staat zullen stellen zelf werkpunten en groeigerichte taken te formuleren. Feedback kan enkel renderen voor zowel leerling als leerkracht indien de situatie voldoende ruimte en tijd biedt voor het bijsturen na de feedback. We bekijken van dichtbij welke werkvormen en welke organisatie van de lespraktijk vereisten zijn om leerlingen eigenaar van hun leren te maken.

Doelstellingen

  • De deelnemers verwerven inzicht in het feedbackmodel van Hattie & Timperley.
  • De deelnemers gaan in dialoog over hanteerbare werkvormen om leren en feedback zichtbaar te maken.
  • De deelnemers werken werkvormen uit en nemen huidige praktijken onder de loep met als doel leerlingen meer eigenaar van hun leren te maken.

Doelgroep

De sessie richt zich tot leraren MVT met vooral voorbeelden uit de 2de en 3de graad van het secundair onderwijs. Ook leerkrachten van de 1ste graad secundair onderwijs, van het volwassenenonderwijs en hoger onderwijs zijn welkom.

Mee te brengen door cursist

Eventueel praktijkvoorbeelden/lesvoorbereidingen waarbij men meer autonomie aan de leerling wil geven.



Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen