Zoek een nascholing
Je bent hier: Buitengewoon basisonderwijs / Didactiek / Werkvormen   Spelenderwijs en al bewegend cognitieve vaardigheden ontwikkelen, doe je mee?

Spelenderwijs en al bewegend cognitieve vaardigheden ontwikkelen, doe je mee?

Wil je graag elk kind spelenderwijs cognitieve vaardigheden (maal- en deeltafels, spelling…) laten inoefenen en daarmee inspelen op hun bewegingsdrang? Wist je dat een goede match tussen verschillende bewegingsvaardigheden en het verwerven van algemene basiskennis de werking van de hersenen stimuleert en de motorische capaciteiten vergroot? Werk je mee aan de totale ontwikkeling van elk kind?

 

Programma

In een eerste deel maak je kennis met een visie op het bewegend leren en krijg je tips die het je makkelijk(er) maken om bewegend leren in jouw klaspraktijk te integreren. Daarna pakken we uit met heel wat oefenstof om maal- en deeltafels en ook spelling spelenderwijs in te oefenen. De aangeleerde activiteiten zijn meteen inzetbaar in jouw klaspraktijk.

Doelstellingen

Vanuit een didactische visie op bewegend leren en de ervaren interactieve werkvormen:

  • omschrijf je correct wat ‘bewegend leren’ precies is;
  • ken je de voordelen om bewegend leren regelmatig te integreren in je klaspraktijk;
  • ben je je ervan bewust met welke praktische richtlijnen je rekening dient te houden bij de organisatie van bewegend leren;
  • ken je zelf een waaier aan activiteiten rond het bewegend maal- en deeltafels oefenen en spelling;
  • ontwikkel je -vanuit je eigen creativiteit en beroepservaring- zelf nog bijkomende bewegende werkvormen.

Doelgroep

(Zorg)leerkrachten uit de 2de graad van het (buitengewoon) lager onderwijs en leerkrachten LO

Mee te brengen door cursist

Makkelijke, beweegvriendelijke kledij



Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen