VR in de klas
Virtual reality, eindelijk is de tijd aangebroken dat je deze technologie kan inzetten in jouw lessen. Dit klinkt heel mooi, maar hoe pak je dat precies aan? Tijdens deze nascholing maak je kennis met verschillende educatieve apps en bespreek je de mogelijkheden en werkwijzen voor een klasaanpak.
Programma
Na een eerste kader over virtual reality (VR), experimenteer je met Oculus Quest 2 en educatieve apps. Je bespreekt de mogelijkheden en brengt in kaart hoe je dit concreet kan inzetten in jouw lessen.
Vervolgens creëer je zelf VR-content voor jouw lessen en doorloop je de hele ontwerpcyclus vanaf brainstorm tot en met een product opstellen.
Doelstellingen
Na het volgen van de nascholing:
- onderscheid je de verschillende termen VR, AR en MR;
- beoordeel je bruikbare educatieve apps;
- stel je VR-lessen op;
- organiseer je VR-lessen;
- ontwerp je eenvoudige VR-toepassingen.
Doelgroep
Leerkrachten, ICT-coördinatoren en directies secundair onderwijs. Geen voorkennis vereist.
Mee te brengen door cursist
Laptop en lader