Themadag s.o. - Kwaliteitsvol onderwijs: jouw positieve impact als leraar! - Plenum 2 (10:30 - 11:30)

Keuze Lesgever
De leraar als een evidentie-creator - Aula S.R.014 (gelijkvloers) Pedro De Bruyckere

We hebben het steeds vaker over evidence-informed onderwijs, waarbij wetenschappelijke evidentie de leerkracht ondersteunt bij het maken van zijn didactische en pedagogische keuzes. Maar de leerkracht gebruikt ook zelf heel de tijd data en informatie om zijn of haar eigen handelen bij te sturen. Moeten we misschien naar een nieuwe invulling van evidence-informed?

Pedro De Bruyckere (PhD, °1974) is pedagoog en onderzoeker aan de Arteveldehogeschool en Universiteit Utrecht. Hij schreef (mee) verschillende onderwijsboeken zoals Jongens zijn Slimmer dan Meisjes en Juffen zijn Toffer dan Meesters. Recent schreef hij ook Bijna Alles Wat je Moet Weten Over Psychologie. 


Terug naar overzicht van workshops

CNO maakt gebruik van cookies en scripts om je surfervaring zoveel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.

Lees ook de Privacyverklaring van CNO.

Duid aan welke cookies je wil toestaan.

Noodzakelijke cookies

Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.

Functionele cookies

Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.

Analytische cookies

Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.