Dag van het economieonderwijs 2024 - Port of Antwerp-Bruges: een logistieke uitdaging tussen haven en hinterland - Welkom en lezing 1 (09:30 - 10:45)

Keuze Lesgever
Navigeren richting toekomst Jurgen Lefere
Johan Van Daele

Welkomstwoord
Koen Vandenbempt, decaan Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie, Universiteit Antwerpen.

Hoe is het om te werken in een groot bedrijf in de haven? In deze sessie krijg je een boeiende inkijk in het havengebeuren regelrecht vanuit de praktijkervaring van het containerbedrijf PSA Antwerp. Je ontdekt de actuele uitdagingen van de dynamische sector en hoe daarop in te spelen. Ook word je ingewijd in de strategische doelen van het bedrijf waardoor de sterktes, zwaktes, opportuniteiten en uitdagingen van deze service-industrie heel concreet worden.

Jurgen Lefere is Head of Operations voor PSA Antwerp Cntr business. Hij is reeds 27 jaar in het bedrijf en heeft ervaring in verschillende functies in een Operationele omgeving. Zo voerde hij meerdere korte termijn opdrachten uit in het buitenland in diverse business units binnen PSA met uiteenlopende opdrachten van het opstarten van nieuwe containerterminals starten tot het sluiten van containerterminals.
Johan Van Daele, ceo van MPET, een joint-venture tussen PSA en Terminal Investment Limited, de grootste containerterminal van Europa met een jaarlijkse overslagcapaciteit van 9 miljoen TEU en een kaailengte van 3,7 km.

Terug naar overzicht van workshops