Themadag Start to Lesson Study: Verschillen tussen leerlingen samen aanpakken - nieuwe datum - via afstandsonderwijs - Workshops per doelgroep (10:40 - 11:30)

Vorig schooljaar gingen zes lerarenteams uit het lager onderwijs en secundair onderwijs een jaar lang aan de slag met een specifiek uitgewerkte Lesson Study methodiek. Doel was de eigen onderwijspraktijk voor cognitief begaafde leerlingen te versterken. Wat zijn nu de concrete ervaringen van de deelnemers en wat hebben ze hieruit geleerd, zowel voor de concrete onderwijspraktijk als voor een succesvolle implementatie van Lesson Study?

11u20-11u30: presentatie in virtuele aula: toelichting bij CNO nascholingstraject + vragen (10 min) - mensen kunnen hun interesse en contactgegevens achterlaten in de chatroom.

Keuze Lesgever
Basis- en Secundair onderwijs Vincent Donche
Katelijne Barbier

Je krijgt een illustratie van de Lesson Study cyclus met concreet ontwikkeld materiaal.

Vincent Donche en Katelijne Barbier begeleiden deze sessie.


Leidinggevenden, pedagogisch begeleiders, leerlingenbegeleiders en zorgcoördinatoren Elke Struyf
Kathleen Bodvin

Je krijgt als leidinggevende, pedagogisch begeleider, leerlingenbegeleider of zorgcoördinator antwoord op volgende vragen: hoe kan je Lesson Study succesvol implementeren, welke voorwaarden zijn hieraan verbonden en welke vorm(en) van begeleiding ondersteunen een (beginnend) Lesson Study team.

Elke Struyf en Kathleen Bodvin begeleiden deze sessie.


Terug naar overzicht van workshops