Dag van de socio-emotionele leerlingenbegeleiding in het s.o. 2021 - live online themadag - Infosessie Postgraduaat in de socio-emotionele leerlingenbegeleiding s.o. (15:15 - 15:45)

De drie docenten van het Postgraduaat in de socio-emotionele leerlingenbegeleiding s.o. geven praktische en inhoudelijke informatie over het postgraduaat.

Keuze Lesgever
Optioneel: Infosessie Postgraduaat in de socio-emotionele leerlingenbegeleiding s.o. Wim De Breucker
Ann Geentjens
Kathy Douchar

Regelmatig merken we in onze scholen dat jongeren door socio-emotionele problemen gehinderd worden om volop te participeren in het leerproces. Daardoor komen leerlingen geregeld in het watervalsysteem terecht. Vanuit de pedagogische opdracht van de school en vanuit een zorgende bekommernis om de leerlingen willen vele scholen binnen de grenzen van hun mogelijkheden hun leerlingen ondersteuning bieden en hun leerkrachten in dit proces begeleiden. Geëngageerde leerkrachten nemen deze taak met veel inzet waar, maar stuiten dikwijls snel op hun grenzen omdat ze voor dit werk niet opgeleid zijn.

Doorheen deze opleiding lopen 3 leertrajecten die de rode draden vormen:

- Schoolbeleidsplan SEB

- Handelings- en begeleidingsplan

- Persoonlijk Leertraject

Terug naar overzicht van workshops