Dag van het godsdienstonderwijs: 'op sleeptouw'

Inleiding

De leerlingen op sleeptouw nemen in onze godsdienstles is niet altijd evident. Hoe motiveren en betrekken we hen in een levensbeschouwelijk leerproces? Met welke impulsen, methodieken en opdrachten kunnen we hen uitdagen en in beweging brengen?

In diverse werkwinkels worden we op sleeptouw genomen met fantasierijke beeldfragmenten, met verbeeldende jeugdliteratuur, met levensbeschouwelijke vraagstellingen, met een nieuwe spelmethodiek, met een specifieke Bijbelbenadering … die onze leerlingen tot verwondering, verbeelding en reflectie kunnen brengen. Hiermee kunnen we onze leerlingen op weg zetten met een vernieuwde, verbrede en verdiepte kijk op het leven. Hiermee kunnen wij hen op sleeptouw nemen in hun eigen levensbeschouwelijk groeiproces.

Alle r.-k. godsdienstleraren in het gewoon en buitengewoon secundair onderwijs

Rondes

09:30 - 10:30 Plenum
10:45 - 13:00 Keuzeronde 1
13:45 - 16:30 Keuzeronde 2

De code van deze studiedag is 24/LEV/999
Deze studiedag vindt plaats op 04-02-2025 in Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk.

Inlichtingen bij: Peter Adriaenssens, 03 265 29 66, peter.adriaenssens@uantwerpen.be

Schrijf in voor deze studiedag