Beleef actief het educatief aanbod van Plantentuin Meise (afgelast)

Inleiding

Plantentuin Meise biedt verschillende workshops aan die nauw aansluiten bij de eindtermen natuurwetenschappen/biologie, aardrijkskunde en houttechnieken. Tijdens deze nascholing maak je op een actieve manier kennis met deze workshops. Je beleeft ze zoals je leerlingen ze zouden beleven. Verder is er ook ruimte voor discussie rond de inhoud en didactische aanpak. Je kiest zelf welke workshop je volgt in de voor- en namiddag.

Een uitdagende GPS-tocht met opdrachten die aansluiten bij de onderwijsdoelen Aardrijkskunde (1ste graad)? Een workshop rond houtanatomie voor je leerlingen Houttechnieken (3de graad TSO/BSO) of eentje rond weefsels en watertransport bij planten voor de 3de graad ASO/TSO in de fascinerende omgeving van ons HOUTlab? Onderzoekend leren rond aanpassingen en classificatie van planten of het economisch belang van planten ontdekken in onze unieke serres? Dat is allemaal mogelijk in Plantentuin Meise! Stel zelf je programma samen en kies welke van de workshops uit het scholenaanbod je actief wil leren kennen.

• Jutta Kleber heeft twintig jaar ervaring als leerkracht en werkte de laatste tien jaar als educatief medewerker in Plantentuin Meise. Ze werkte het educatieve aanbod voor het secundair onderwijs grotendeels zelf uit en heeft ervaring met het begeleiden van deze workshops.
  • Lander Blommaert is bioloog en deed tien jaar onderzoek over fotosynthese. Daarnaast gaf hij ook practica, excursies en workshops aan verschillende doelgroepen gaande van universiteitsstudenten tot lagere schoolkinderen.

Leerkrachten van de in de omschrijving van de workshop beschreven onderwijsniveaus, -vormen, graden en vakken.

Rondes

09:30 - 12:30 Workshops voormiddag
14:00 - 17:00 Workshops namiddag

De code van deze studiedag is 22/WET/999
Deze studiedag vindt plaats op 29-11-2022 in Plantentuin Meise, Nieuwelaan 38, 1860 Meise.

Voorzie zelf een lunch of koop ter plekke iets.

Aanmelden aan het onthaal vanaf 9 uur. Workshops lopen van 9.30 tot 17 uur.

Inlichtingen bij: Miet Oost, 03 265 29 79, miet.oost@uantwerpen.be