Themadag s.o. - Kwaliteitsvol onderwijs: jouw positieve impact als leraar!
Inleiding
Je hoort het in de media en uit de mond van onze onderwijsminister, maar het blijkt ook uit verschillende peilingsonderzoeken: ons onderwijs gaat er op achteruit en behaalt internationaal steeds slechtere resultaten. Als leraar zou je voor minder de moed laten zakken... Je wordt onzeker over de eigen kwaliteit van je onderwijs en stelt je wellicht wel eens de vraag: wanneer ben ik als leraar nu nog goed bezig?
Met de blik steeds gericht op de kwaliteit van ons onderwijs, wil deze themadag net aantonen dat jij als leraar er écht toe doet. Jij blijft de instrumenten in handen hebben om kwaliteitsvol en effectief onderwijs te organiseren, gericht op het leren van elke leerling.
In de voormiddag belichten Jan Vanhoof, Pedro De Bruyckere en Hilde Van Houte in drie plena vanuit verschillende invalshoeken het kwaliteitsbeeld van het huidige Vlaamse onderwijs. Eén constante: de (positieve) rol van de leraar om dagelijks tot kwaliteitsvol onderwijs en leereffect te komen.
In de namiddag gaan verschillende workshops dieper in op hoe je als leraar dag in dag uit het maximale leereffect bij al je leerlingen kan bereiken. Daarnaast focussen enkele workshops op thema's als het lerarentekort, de relatie tussen centrale toetsen en onderwijskwaliteit en het doorbreken van het futiliteitsidee bij jongeren. Je volgt twee workshops naar keuze.
Niemand minder dan Steven Goegebeur, stand-up comedian en ex-leraar, sluit de dag af zodat je niet alleen met nieuwe inzichten en vol hernieuwd vertrouwen, maar ook met een brede glimlach huiswaarts keert.
Doelgroep
Leraren, directies, coördinatoren, leerlingenbegeleiders, kortom alle geïnteresseerden uit het gewoon en buitengewoon secundair onderwijs.
Rondes
Praktisch
De code van deze studiedag is
22/OND/999
Deze studiedag vindt plaats op 29-09-2022 in Universiteit Antwerpen, Stadscampus, Rodestraat 14, 2000 Antwerpen, Gebouw R.
Jouw bijdrage: 132 EUR.
De online inschrijvingen zijn afgesloten. Je bent 29 september zeker nog welkom om je ter plaatse in te schrijven. Meld je aan in gebouw R aan de onthaalbalie van CNO. We schrijven je dan manueel in. Tip: kijk even na of jouw gewenste sessies nog niet volzet zijn. Bij inschrijvingen ter plaatse kan er GEEN lunch voorzien worden, dus breng jouw eigen lunch mee.
Gelieve je aan te melden tussen 09:00 en 09:30 uur aan de balie (ingang Rodestraat 14).
De namiddag is ingedeeld in twee rondes. Elke ronde geeft je de keuzemogelijkheid uit verschillende workshops.
De workshops worden herhaald, dus zorg ervoor dat je niet tweemaal dezelfde workshop selecteert.
Digitale syllabus, lunch en dranken zijn inbegrepen in de deelnameprijs.
Inlichtingen bij:
Karolien Geukens, 03 265 90 60, karolien.geukens@uantwerpen.be
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.