Inspiratiedag 'Gluren bij de buren': Onderwijsinnovatie in de praktijk

Inleiding

Dat er in het huidige onderwijslandschap heel wat beweegt, is een understatement. In veel scholen worden innovatieve initiatieven genomen en geïmplementeerd, vaak met vallen en opstaan. Misschien ben jij ook zoekende om met vernieuwende ideeën aan de slag te gaan in jouw school of in jouw klas. Maar hoe maak je dat idee concreet? Hoe kan je op school- of klasniveau een innovatief idee uitwerken en implementeren? Hoe kom je tot concrete acties? Wat is de meerwaarde van een bepaalde vernieuwende aanpak? En wat zijn de valkuilen? Hoe zorg je voor een gedragen, schoolbrede visie en slaag je erin om een heel schoolteam mee te nemen in het verhaal?

Wil je - over de onderwijsnetten heen - ideeën opdoen waar je onmiddellijk mee aan de slag kan? Dan is de inspiratiedag boordevol praktijkverhalen 'Gluren bij de buren' op donderdag 29 februari 2024 iets voor jou. Je moet niet altijd het warm water zelf uitvinden, toch?

Iedereen die werkzaam en/of geïnteresseerd is in het basisonderwijs (kleuter- en lager onderwijs): leerkrachten, zorgleerkrachten, directies en beleidsondersteuners, CLB-medewerkers, pedagogische begeleiders.

Rondes

09:15 - 10:30 Plenum
10:45 - 12:00 Ronde 1
13:00 - 14:15 Ronde 2
14:30 - 15:45 Ronde 3

De code van deze studiedag is 23/BAS/999
Deze studiedag vindt plaats op 29-02-2024 in Universiteit Antwerpen, De Boogkeers, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen.

Onthaal vanaf 8.30 uur. Digitale syllabus, lunch en dranken zijn inbegrepen in de deelnameprijs.

Inlichtingen bij: Tamara Bonne, 03 265 29 89, tamara.bonne@uantwerpen.be