Al dat getoeter! Wat moet ik ermee? Over (de rol van) de goede leraar (afgelast)
Als het gaat over goed onderwijs dan wordt de leerkracht aangestipt als de numero uno. En terecht! Maar wat doet die goede leerkracht dan?
Programma
Veranderingen in het onderwijs. Ik heb ze aan den lijve ondervonden als leerkracht, pedagogisch coördinator, leerlingbegeleider en afdelingshoofd.
En wat moet er dan veranderen? Het regent boeken, opiniestukken, onderzoeken … en wie die probeert te volgen, ziet niet altijd de lijn. We werken dus in een klimaat van onzekerheid, uiteenlopende meningen, onvoorspelbaarheid en sterke vraag naar verantwoording. In dit klimaat moet je als leraar, als vakgroep, als school wel een lijn trekken. Waar gaan we voor? Waartegen zeggen we ‘ja!’?
We focussen op de leraar, dé sleutel als het gaat over goed onderwijs! Onze kernvraag: "Wat doet de goede leraar anders?".
Doelstellingen
Een riem onder het hart van leerkrachten die open willen nadenken over de goede leraar vandaag…. en nog beter willen worden.
Doelgroep
Leerkrachten s.o.
Begeleiding
Jan Gilté, licentiaat/master Germaanse Filologie, ex-leraar, leerlingbegeleider en pedagogisch coördinator, coach en bemiddelaar.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.