Create a jig-saw lesson: ‘Tales of the Unexpected - A Harmless Vanity’
Mary is tipped off by a friend that her husband is having an affair. She is reluctant to believe it but sets up a meeting with this woman at a beach party. This will all lead to the husband losing his mistress, though not in the way everybody involved had expected.
Programma
This interactive workshop focuses on creating your own jig-saw skills lesson using a self-selected short story (based on the short story collection of Tales of the Unexpected, e.g. Dahl, O. Henle, Bradbury, or other authors writing in Dahl's style). You will first undergo the ‘Harmless Vanity’ jig-saw lesson as a pupil / learner / participant. Afterwards you will be co-creating your own jig-saw tale with the carefully self-selected materials you bring to class.
Doelstellingen
Na het volgen van de nascholing
- ken je als deelnemer het effect van een jig-saw didactiek (activatie, oefenen vaardigheden, ontwikkelen classroom dynamics, delen van verantwoordelijkheden, rollenspel, ...);
- kan je zelf een complexe jig-saw oefening, gebaseerd op een kortvertelling, ontwerpen;
- breng je een kant-en-klaar afgewerkt product mee naar je klas om zelf in te zetten.
Doelgroep
Leerkrachten Engels met een bijzondere interesse voor kortverhalen en meer complexere didactische werkvormen, i.e. jig-saw. Ook interessant voor andere taalleerkrachten die bereid zijn om de vertaalslag naar hun eigen lespraktijk te maken.
Begeleiding
Stephen Hargreaves is als lector-onderzoeker verbonden aan de lerarenopleiding secundair onderwijs van de AP-hogeschool Antwerpen, waar hij o.a. als vakdidacticus is aangesteld. Zijn onderzoek focust zich op de effecten van CLIL op motivatie en realisatie van vakinhoud.
Praktisch
Cursuscode:
23/ENG/039ACursusmateriaal inbegrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Een opgeladen laptop en een kortverhaal naar keuze (indien mogelijk ook digitaal) om zelf mee aan de slag te gaan
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
maandag 22 april 2024 |
09:00u |
12:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 101 (eerste verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.