Je bent hier:   Doelgericht aan de slag met ICT: da’s ook fun!

Doelgericht aan de slag met ICT: da’s ook fun!

In deze sessie ga je aan de slag met verschillende ICT-toepassingen om in de eigen klaspraktijk in te zetten. Je ervaart de mogelijkheden van QR-codes, Plickers, interactieve toepassingen zoals Kahoot!, Quizizz, LessonUP, Padlet.

Dit levert gegarandeerd doelgerichte lessen op, die zowel door jou als de leerlingen gesmaakt worden.

Tijdens de sessie is er ook aandacht voor tools m.b.t. mediawijsheid want kinderen veilig leren omgaan met nieuwe media is een hele uitdaging.

Dit is een echte DIY-sessie* waarbij je na enkele muisklikken en/of swipebewegingen voorbeelden van doelgerichte ICT-toepassingen mee naar de eigen klas neemt. Die kan je ’s anderendaags meteen inzetten tijdens de les. Elke tool wordt in een eerste fase met een concreet praktijkvoorbeeld aangebracht. Vervolgens verkennen we samen de mogelijkheden van de tool, om tenslotte eigen digitale onderwijsleermiddelen samen te stellen.

* Do It Yourself

De deelnemer:

• maakt een doelgerichte keuze uit het aanbod aan activerende en interactieve online tools voor de eigen klaspraktijk;
  • ontwerpt met de aangebrachte online tools een eigen praktijkvoorbeeld.

Deze nascholing richt zich op leerkrachten lager onderwijs (onder- en bovenbouw), op maat van elke deelnemer. Eenzelfde tool wordt toegelicht voor zowel de beginner als de meer gevorderde deelnemer, met praktijkvoorbeelden uit alle leerjaren.

Pascal Penta, leerkracht lager onderwijs, mediacoach en iPadcoach. Fervente bijdrager aan het onderwijsleermiddelennetwerk Klascement.

Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.

Laptop of tablet.