Zoek een nascholing
Je bent hier: Secundair onderwijs / Talen / Klassieke talen   Evaluatie onder de loep - Kan gespreid evalueren mijn evaluatiedruk verminderen? - live online nascholing

Evaluatie onder de loep - Kan gespreid evalueren mijn evaluatiedruk verminderen? - live online nascholing

Vaardigheden toetsen en bij voorkeur geïntegreerd. Help! Dat lukt me niet voor elke examenperiode! Moet elke vaardigheid, elke periode, minstens één keer getoetst worden? Wanneer corrigeer ik de portfolio’s? Hoe blijf ik meester van mijn verbeterstapel?

Programma

Worstel je met bovenstaande vragen? Dan biedt deze nascholing een kijk op gespreid evalueren met als doel een evenwicht te vinden in het gefaseerd aanleren van vaardigheden en het summatief toetsen ervan.

Doelstellingen

De deelnemers kunnen:

  • reflecteren aan de hand van criteria over hun huidige evaluatiepraktijk;
  • krijgen inzicht in de criteria om succesvol en efficiënt te evalueren;
  • gespreid evalueren gebruiken als alternatief voor de eerder traditionele verdeling persoonlijk werk – examen.

Doelgroep

Leerkrachten moderne vreemde talen s.o. en volwassenenonderwijs.

Begeleiding

Marlène Rasir, docent Frans VO, pedagogisch begeleider MVT focus Frans, nascholer.

Praktisch

Cursuscode: 20/TAL/029A

Deze nascholing vindt plaats via afstandsonderwijs aan een aangepaste prijs van € 110.  

Jouw bijdrage: € 110

 


Jouw bijdrage: 110 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be

Mee te brengen door cursist

Elke deelnemer brengt een eigen opgeladen laptop mee.

Datum Beginuur Einduur Locatie
maandag 16 november 2020 09:30u 16:30u via afstandsonderwijs
Interesse om deze nascholing bij jou op school te organiseren? Contacteer nicole.coveliers@uantwerpen.be.

Schrijf in voor deze cursus

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen