Zoek een nascholing
Je bent hier: Secundair onderwijs / Onderwijskunde / Didactiek   Feedback in de klas: verborgen leerkansen - opvolgsessie

Feedback in de klas: verborgen leerkansen - opvolgsessie

Je ging na het volgen van de sessie ‘Feedback in de klas: verborgen leerkansen’ aan de slag in je klaspraktijk met enkele werkvormen en/of inzichten. Tijdens deze opvolgsessie wissel je je ervaringen uit met collega’s. Hoe ging het? Werken de besproken inzichten en tools ook effectief in de praktijk? Daarnaast krijg je enkele nieuwe inzichten en extra werkvormen aangereikt zodat je je eigen feedbackpraktijk verder kan optimaliseren.

Programma

We staan uitgebreid stil bij je eigen praktijkervaringen en die van de andere deelnemers. Op deze manier krijg je de beste garantie dat de aanpak en inzichten je ook echt vooruit helpen.

Daarna gaan we op weg met specifieke thema’s. Je verdiept de verschillende thema’s uit het boek Feedback in de klas: verborgen leerkansen:

  • Heldere kwaliteitsverwachtingen
  • Feedback als gesprek
  • Feedback als startpunt
  • Feedback op taak, proces en zelfsturing
  • Leerlingen als feedbackgevers en -zoekers

Doelstellingen

Na het volgen van de nascholing:

  • zie je binnen je eigen feedbackpraktijk kansen om deze verder te optimaliseren op basis van verdiept inzicht;
  • ga je aan de slag vanuit concrete inspiratie die je krijgt van medecursisten.

Doelgroep

Leerkrachten secundair en volwassenenonderwijs die hun feedbackpraktijk verder willen optimaliseren en het thema willen verankeren, er duurzaam mee aan de slag willen, in eigen klas en/of samen met hun (vak)collega’s.

Je volgde bij CNO of elders reeds een sessie 'Feedback in de klas' en ging met de principes aan de slag in je klaspraktijk.

Feedbackcultuur installeren is teamwork: overweeg om met twee collega’s van eenzelfde vakgroep of school deze vorming te volgen. Het volstaat als één van de twee collega’s vooraf de sessie 'Feedback in de klas' volgde.

Begeleiding

Liesbeth Kustermans is onderwijspedagoog en docent in de lerarenopleiding bij Karel de Grote Hogeschool. Eerder was ze leraar in het secundair onderwijs. Ze heeft heel wat ervaring met het ondersteunen van teams om leerlingen nog meer te laten groeien. Samen met KdG-collega’s inspireert ze nu collega’s met Feedback in de klas: Verborgen leerkansen (www.feedbackindeklas.be).

Praktisch

Cursuscode: 23/OND/171A

Cursusmateriaal inbegrepen


Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Karolien Geukens, 03 265 90 60, karolien.geukens@uantwerpen.be

Verwachte voorbereiding door deelnemer

Denk vooraf al eens na waarover je het met je collega’s wil hebben. Wat wil je tonen/vertellen als goed voorbeeld? Op welke ervaringen of materialen wil je feedback krijgen? Breng indien mogelijk bijhorende materialen mee: bv. evaluatie-/feedbackinstrumenten, rubrics, werken van je leerlingen met jouw feedback erbij, een korte lesopname van een werkvorm die je toepast... Alles wat helpt om het gesprek te verdiepen.

Datum Beginuur Einduur Locatie
woensdag 24 april 2024 09:30u 12:30u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 201 (tweede verdieping)


Schrijf in voor deze cursus

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen