Hear, hear! Purposeful listening activities at lower and intermediate level
Luistervaardigheid in de eerste jaren van het vreemdetalenonderwijs roept soms wat vragen op: Wat zijn goede vragen? Waar vind ik geschikt audio- en videomateriaal? Hoe evalueer ik dit? Hoe ga ik om met de verschillende Engelse taalvariëteiten? Hoe help ik leerlingen bij het decoderen van het Engels dat ze horen? Wanneer is het zinvol ondertiteling in te zetten? Hoe kan ik luistervaardigheidsactiviteiten differentiëren? In deze interactieve workshop proberen we aan de hand van concrete activiteiten samen antwoorden te vinden op deze vragen.
Programma
Aan de hand van een resem kijk- en luisterfragmenten en concrete luistervaardigheidsactiviteiten gaan we in op het stellen van goede luistervragen, decoding, evaluatie, differentiatie en taalvariatie.
Doelstellingen
- formuleer je adequate luistervragen;
- selecteer je geschikte audio- en videofragmenten;
- kies en ontwerp je zinvolle kijk- en luisteractiviteiten;
- evalueer je luistervaardigheid;
- differentiëer je luisteractiviteiten.
Doelgroep
Leerkrachten Engels eerste en tweede graad in alle onderwijstypes s.o.
Begeleiding
Bruno Leys is docent Engels en vakdidactiek Engels in de lerarenopleiding van hogeschool Vives Brugge. Hij is auteur van diverse handboekenreeksen Engels (Breakaway, Takeaway, High Five en Fastbreak), werkte mee in verschillende leerplancommissies en is spreker op congressen in binnen- en buitenland.
Praktisch
Cursuscode:
23/ENG/030ACursusmateriaal inbegrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 6 december 2023 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Schrijf in voor deze cursus