Je bent hier:
Lesgeven in grootstedelijke context
Lesgeven in grootstedelijke context
Lesgeven in een grootstad: soms heerlijk, soms frustrerend. En net een tikkeltje anders. Veel kans dat de halve wereld in je klas of school zit: een mengelmoes aan nationaliteiten, thuistalen, levensbeschouwelijke en andere overtuigingen, financiële en woonsituaties… Je leerplannen lijken niet altijd compatibel met de realiteit in je klas. De ouders van je leerlingen schijnen al eens andere opvoedingsvisies en verwachtingen van de school te hebben dan wat jij gewoon bent. Is lesgeven in een grootstedelijke context complexer? Of is het eerder een kwestie van de juiste kennis en vaardigheden?
Programma
Tijdens deze nascholing zoomen we in op de specifieke kansen en uitdagingen die komen kijken bij onderwijs in een grootstedelijke context. Geen theoretische uiteenzetting, wel een vorming vol inzichten en verhalen uit de praktijk.
We gaan op zoek naar de sleutels en strategieën die voor jou werken. Het doel: ervoor zorgen dat jij in de grootstad kan blijven zorgen voor kwaliteitsvol onderwijs, met en dankzij veel werkplezier en -voldoening. Verwacht je aan een brok inspiratie, ideeën die je meteen kan toepassen in je klas of school en wat dieper denkwerk.
Doelstellingen
Na het volgen van de nascholing:
- kijk je met een frisse blik naar wat lesgeven in een grootstedelijke context 'anders' maakt;
- verruim je je kennis en vaardigheden, specifiek voor het lesgeven in een grootstad;
- heb je een beter zicht op de manier waarop jij jouw kwaliteiten volop kan inzetten in grootstedelijk onderwijs.
Doelgroep
Deze nascholing is geschikt voor iedereen die werkt in het kleuter- en/of lager onderwijs in een grootstedelijke context. Het maakt niet uit of je je er als een vis in het water voelt of twijfelt of (werken in) de grootstad wel iets voor jou is.
Begeleiding
Steffie De Baerdemaeker draait zelf al 12 jaar mee als leerkracht en beleidsmedewerker in het onderwijs, grotendeels in Molenbeek (Brussel). Haar verdere opleidingen op vlak van coaching, (veranderings)management, Deep Democracy en inclusie vertaalt ze op geheel eigen wijze naar het onderwijs. Ze begeleidde intussen meer dan 200 school- en andere onderwijsteams naar meer werkgeluk en inclusie.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.