Online leerpaden, breed inzetbaar in jouw lessen
Online leerpaden bieden veel mogelijkheden om leerlingen doelgericht leerinhouden te laten verwerken of bijvoorbeeld een onderzoeksvraag te laten beantwoorden. Je kan ze inzetten in de klas tijdens individueel zelfstandig werk of groepswerk. Ze zijn bruikbaar voor huiswerk, afstandsonderwijs enzovoort. Meer nog, je kan ze zodanig uitwerken dat je op maat kan differentiëren en leerlingen gepaste ondersteuning kan aanbieden in functie van hun leerproces.
Programma
Aan de hand van concrete voorbeelden ontdek je de mogelijkheden van online leerpaden en de toepasbaarheid in jouw klaspraktijk. Demonstraties van verschillende eenvoudig inzetbare online tools (Microsoft of Google formulieren, Thinglink, Bookwidgets …) wisselen af met concrete suggesties en onder begeleiding experimenteren zodat je alvast met een eerste aanzet naar huis kan gaan.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing:
- ontwerp je een online leerpad dat uit meerdere (opeenvolgende) stappen bestaat;
- integreer je diverse media in het online leerpad, in functie van de vooropgestelde doelen en beginsituatie van de doelgroep;
- integreer je differentiërende stappen op maat van het leerproces van leerlingen.
Doelgroep
Deze nascholing richt zich op alle leraren (lager, secundair, volwassenen- en hoger onderwijs) die interesse hebben in het integreren van online leerpaden in hun onderwijspraktijk en die hiermee weinig tot geen ervaring hebben. Ook middenkader, directeurs, TA(c)'s, graadcoördinatoren en andere beleidsmakers zijn welkom.
Begeleiding
Els Tanghe heeft jarenlange onderwijservaring als leraar, mentor-coach en coördinator in verschillende zorgopleidingen en de lerarenopleiding. Momenteel werkt ze als lerarenopleider in de educatieve masteropleiding van de Universiteit Antwerpen.
Praktisch
Cursuscode:
23/OND/112ACursusmateriaal en lunch inbegrepen
Jouw bijdrage: 132 EUR.
Inlichtingen bij: Karolien Geukens, 03 265 90 60, karolien.geukens@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Laptop of chromebook en lader, eventueel oortjes
Verwachte voorbereiding door deelnemer
Lesmateriaal meebrengen dat kan dienen om over een bepaalde leerinhoud een online leerpad uit te werken; accounts aanmaken (dit wordt in de communicatie voorafgaand aan de nascholing meegedeeld).
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
maandag 11 maart 2024 |
09:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.