Personeelsadministratie voor beginners (herhaling 1) - live online nascholing
Als medewerker van een personeelssecretariaat ben je verantwoordelijk voor een correcte administratieve opvolging van een veelheid aan personeelsdossiers. Daarnaast sta je in voor een kwaliteitsvolle dienstverlening en kan men bij jou terecht voor informatie rond personeelsreglementering. Tijdens dit traject krijg je als beginnend medewerker van een personeelsdienst inzicht in de complexe wereld van de diverse personeelsdossiers, kan je aan de slag met de administratieve verwerking en controle van een opdrachtverdeling, kan je de terzake doende regelgeving raadplegen en interpreteren en kan je dit alles op een overzichtelijke manier praktisch uitvoeren en opvolgen.
De lesgevers bezorgen vanuit hun praktijkervaringen informatie en voorbeelden. Om eigen accenten te kunnen leggen voor de verschillende onderwijsnetten wordt lesdag twee opgesplitst, enerzijds voor cursisten vrij gesubsidieerd secundair onderwijs en anderzijds voor cursisten gemeenschapsonderwijs.
Programma
Dag 1: Begrippenkader - onderwijslandschap - omkadering - opdrachtenverdeling - praktische organisatie personeelssecretariaat
Dag 2: Tijdelijke aanstellingen: werving en onthaal personeel, voorrangsregels, indiensttredingsdossier - vaste benoemingen: vacantverklaring, voorrangsregels, dossier vaste benoeming - infobronnen
Dag 3: Reaffectatie en wedertewerkstelling - weddes: berekening en salarisoverzicht - infobronnen
Dag 4: Verlofstelsels: overzicht dienstonderbrekingen, ziekte- en bevallingsverlof, reglementering inzake vervanging van afwezige personeelsleden.
Dag 5: Anciënniteiten: soorten, verschilpunten en berekening
Dag 6: Einde schooljaar - arbeidsongevallen - jaarplanning personeelssecretariaat - communicatie met Agodi - uitgebreide oefening rond opdrachtverdeling
Voor deelnemers uit BuSO plannen we een extra zevende cursusdag in mei waar je specifiek stilstaat bij de verschilpunten tussen het gewoon en buitengewoon secundair onderwijs. Na inschrijving voor dit traject, ontvang je tijdig een mail om in te tekenen op deze extra cursusdag.
Werkvormen
- onderwijsleergesprek
- praktische toepassingen (bv. berekening wedde, anciënniteiten, voorrangsregels)
- mogelijkheid tot eigen inbreng
Doelstellingen
Je weet waar je de nodige informatie kan vinden over onderwijsreglementering, onderwijsactualiteit, formulieren en gegevens betreffende personeelsadministratie (niveau beginners).
Je kan deze informatie toepassen in de dagelijkse praktijk van een personeelssecretariaat (onderwerpen: zie programma).
Doelgroep
Medewerkers personeelssecretariaat en directie SO en BuSO, max. 1 jaar ervaring.
Begeleiding
Katleen Albrecht, coördinator Centrale Administratie vzw Sint-Lodewijk, Brugge
Marina Jonckers, directeur SO met detachering naar ACOD Onderwijs
Ruben Maes, coördinator centrale personeelsadministratie Karel de Goede vzw Brugge
Els Schellekens, personeelsverantwoordelijke Sint-Gabriëlcollege, Boechout
Isabel Van Hove, medewerkster centrale personeelsadministratie Karel de Goede vzw Brugge
Rik Vanoost, personeelsverantwoordelijke Hasp-O Stadsrand, Hasp-O Zepperen, Hasp-O Zuid (Buso) Sint-Truiden
Praktisch
Deze cursus loopt over 6 dagen.
Cursuscode:
20/OP/001B
Jouw bijdrage: 686 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 26 januari 2021 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
maandag 1 februari 2021 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
donderdag 11 februari 2021 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
dinsdag 23 februari 2021 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
donderdag 4 maart 2021 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
maandag 22 maart 2021 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.