Personeelsadministratie voor startende administratieve medewerkers in het basisonderwijs
Je krijgt de belangrijkste thema’s van de onderwijswetgeving aangereikt. Elke dag bevat een theoretisch stuk, waarbij het accent ook zal liggen op het interactief werken. Je krijgt de kans om concrete voorbeelden aan te brengen. Daarnaast zullen er oefeningen voorzien worden, waarin de geleerde theoretische kennis toegepast wordt.
Programma
Voorlopige planning:
Dag 1: Kennismaking, aanwerving van personeel, dossier van een beginnend personeelslid, jaarkalender, website bekwaamheidsbewijzen, belangrijke websites, verschillende ambten in het basisonderwijs, oefeningen
Dag 2: Aanstelling van een leerkracht, TADD, TABD, VB, ziekteverlof, korte vervangingen in het basisonderwijs.
Dag 3: Verlovenbeleid in het basisonderwijs. Alle mogelijke verlofstelsels zullen aan bod komen. Welke zijn rechtsverloven, welke zijn gunstverloven? De theorie zal afgewisseld worden met een aantal oefeningen.
Dag 4: Lerarenplatform (onder voorbehoud, als het project verlengd wordt) bevallingsverlof, omstandigheidsverlof, speciale ziekteverloven, oefeningen.
Dag 5: Personeelsformatie, lestijden, punten, ambten, uitwerking en planning van het schooljaar aan de hand van een concreet excel-document. Mogelijkheid om de eigen school volledig in kaart te brengen. Deze dag wordt heel praktisch en zeer interactief.
Voortaak voor dag 6: Met welke vragen worstelen jullie nog na deze 5 dagen? Welke concrete situatie zou je graag verduidelijkt zien?
Dag 6: Bespreking van de vragen van de voortaak. Herhaling van enkele thema’s.
Doelstellingen
De deelnemers kennen:
- de veelheid aan websites, die gelinkt zijn aan het onderwijs;
- de verschillende verlofstelsels binnen het onderwijs;
- het verschil tussen de begrippen TADD, TABD en vaste benoeming;
- de belangrijkste documenten i.v.m. personeelsbeleid.
De deelnemers kunnen:
- personeelsleden adviseren rond heel wat thema’s bv. bevallingsverlof, omstandigheidsverlof, vvp wegens ziekte, …;
- zendingen doen naar het werkstation (EDISON);
- online documenten indienen.
Doelgroep
Beginnende directies, beginnende administratieve medewerkers, beleidsondersteuners, medewerkers leersteuncentra
Begeleiding
Koen Gijsels was gedurende 10 jaar directeur in een basisschool. Sinds een aantal schooljaren werkt hij als ondersteuner voor de basisscholen van KOBA. Hij begeleidt de scholen bij de meest uiteenlopende administratieve dossiers. Zowel leerkrachten, administratieve medewerkers als directies kunnen beroep op hem doen.
Praktisch
Deze cursus loopt over 6 dagen.
Cursuscode:
24/BAS/062ACursusmateriaal en lunch inbegrepen
Jouw bijdrage: 627 EUR.
Inlichtingen bij: Tamara Bonne, 03 265 29 89, tamara.bonne@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Voor dag 5 een laptop indien mogelijk.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 8 oktober 2024 |
09:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping) |
dinsdag 15 oktober 2024 |
09:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping) |
dinsdag 22 oktober 2024 |
09:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping) |
dinsdag 12 november 2024 |
09:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping) |
dinsdag 10 december 2024 |
09:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 103 (eerste verdieping) |
dinsdag 6 mei 2025 |
09:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.