Je bent hier:
Aan de slag met Python! (herhaling 1)
Aan de slag met Python! (herhaling 1)
De programmeertaal Python valt tegenwoordig niet meer weg te denken uit lessen programmeren. Die populaire status in het onderwijs is te danken aan de relatief eenvoudige syntax van deze taal. Denk jij nog steeds dat programmeren iets ingewikkeld of moeilijk is? Dan is deze nascholing er om jou op andere gedachten te brengen.
Programma
Je maakt kennis met Python en de online programmeeromgeving Repl.it. Je programmeert zelf onder begeleiding meerdere programma’s. Stapsgewijs bouw je de moeilijkheidsgraad op. Deze nascholing laat je de struikelpunten ervaren waar jouw leerlingen tegenaan botsen. Elk tegengekomen probleem dient als aanknopingspunt om het volgende concept, principe of syntaxregel uit te leggen.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing...
- heb je via verschillende programmeeropdrachten inzicht in de principes van computationeel denken;
- ken je de syntax van de Python-programmeertaal;
- definieer je basisconcepten als sequentie, functies, parameters, variabelen (+soorten), selecties, condities en iteraties;
- durf je starten met programmeren in Python.
Doelgroep
Leerkrachten van de tweede graad secundair onderwijs. Je beschikt over een beperkte kennis van de basisconcepten computationeel denken in de eerste graad. Je hoeft nog geen voorkennis Python te bezitten.
Begeleiding
Frank Claikens is sedert de opstart van codingacademie vzw CodeFever en haar spin-off FTRPRF betrokken bij het ontwikkelen en onderwijzen van het lesmateriaal. De kennis die CodeFever jaarlijks aanleert aan 6500 jongeren na de schooluren vertaalt FTRPRF ook naar het onderwijs.
Praktisch
Deze cursus loopt over 2 dagen.
Cursuscode:
22/STM/074BCursus en lunchbox inbegrepen.
Als je op CDE aangepaste maaltijdwensen hebt, vul deze dan op jouw portaal in of vermeld dit in het opmerkingenveld.
Dankzij het project ‘Digitale School’ worden er via de RTC’s middelen voorzien om ICT-nascholingen in tso, bso, buso en dbso financieel te ondersteunen.
Ben jij een leerkracht in de 2de of 3de graad van het tso, bso, buso of dbso? Vermeld het instellingsnummer van jouw school en ook de provincie in het veld ‘opmerkingen’ bij jouw inschrijving. Wij kijken dan na of je gratis kan deelnemen.
Jouw bijdrage: 252 EUR.
Inlichtingen bij: Miet Oost, 03 265 29 79, miet.oost@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Laptop en lader
Verwachte voorbereiding door deelnemer
Voorafgaande ontvang je een link naar een bevraging om je achtergrond en voorkennis in kaart te brengen.
Tussen beide nascholingsdagen ontvangen de deelnemers een opdracht waarmee ze de tweede dag verder aan de slag gaan.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 7 februari 2023 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.039 (gelijkvloers) |
dinsdag 14 maart 2023 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.039 (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.